phpbb-codes

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
Plaats reactie
David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

phpbb-codes

Bericht door David » 15 mar 2010, 09:25

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik php-codes goed gekozen heb, maar ik weet niet van alle "grijze balkjes" wat ze precies doen, en hoe je ze kan gebruiken.

B is er om letters vet te drukken. Die kan je gebruiken door eerst op de B te klikken, en dan tussen de haken typen of eerst tekst typen, de vet te drukken tekst selecteren, en dan op de B klikken. Dan wordt je tekst in de post vet weer gegeven.

i is er om letters cursief weer te geven. Die kan je gebruiken door eerst op de i te klikken, en dan tussen de haken typen of eerst tekst typen, de vet te drukken tekst selecteren, en dan op de i klikken. Dan wordt je tekst in de post cursief.

u is er om letters onderstreept te drukken. Die kan je gebruiken door eerst op de B te klikken, en dan tussen de haken typen of eerst tekst typen, de vet te drukken tekst selecteren, en dan op de B klikken. Dan wordt je tekst in de post onderstreept.
Quote
werkt hetzelfde, maar je kan er meer mee dan er nu staat; je kan ook weergeven wie iets zegt. Hoe werkt dat.

De -knop weet ik wel te gebruiken, maar code, list, list=, [*], Img en URL, daar weet ik het niet van. Het sterretje is dacht ik wel voor de lijsten, maar hoe?

edit: ik heb bij FAQ gekeken, maar daar kom ik niet goed uit; daar vind ik voor afbeeldingen dat je de Img. knop kan gebruiken. Werkt dat hetzelfde als B, i en u?
Laatst gewijzigd door David op 24 mar 2010, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

idefix
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 feb 2010, 18:27

Re: php-codes

Bericht door idefix » 24 mar 2010, 09:19

Tussen de knoppen img en /img kun je het adres van een afbeelding zetten. Deze afbeelding wordt dan gewoon weergegeven.

Om een link te plaatsen, gebruik je de url-knoppen:

zoekmachine

als je dit bericht citeert, zie je hoe dat gaat. Na het eerste url zet je een = en dan het adres. Tussen de twee url-tags zet je de naam die je wilt geven aan de link (zoals hier: zoekmachine)

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: phpbb-codes

Bericht door David » 24 mar 2010, 11:06

idefix, dank u wel,

Eventueel een aantal voorbeelden:

Code: Selecteer alles

[url=http://wiskundeforum.nl/]hier[/url]
geeft: hier

Code: Selecteer alles

[img]http://www.acceleratingfuture.com/michael/blog/images/pi.PNG[/img]
geeft: Afbeelding

Code: Selecteer alles

[quote="idefix"]Tussen de knoppen img en /img kun je het adres van een afbeelding zetten. Deze afbeelding wordt dan gewoon weergegeven[/quote]
geeft:
idefix schreef:Tussen de knoppen img en /img kun je het adres van een afbeelding zetten. Deze afbeelding wordt dan gewoon weergegeven

Code: Selecteer alles

[list=1][*]a[*]b[*]c[/list]
geeft:
  1. a
  2. b
  3. c
Deze post is mede tot stand gekomen door dit topic
Laatst gewijzigd door David op 24 mar 2010, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

ti-wereld.nl
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 247
Lid geworden op: 24 aug 2008, 16:20
Contacteer:

Re: php-codes

Bericht door ti-wereld.nl » 24 mar 2010, 12:17

hey zijn overigens geen php-codes maar phpbb-codes.
http://www.phpbb.com/community/faq.php?mode=bbcode

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: phpbb-codes

Bericht door David » 24 mar 2010, 15:47

ti-wereld, dank je voor de link, de site is duidelijk.
Ik zal de titel even aanpassen.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Plaats reactie