Doe eens creatief!

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
PECA
Vast lid
Vast lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 nov 2010, 18:48
Locatie: Heiloo

Re: Doe eens creatief!

Bericht door PECA » 16 nov 2010, 22:35

Misschien is het mogelijk om een niveau aan iemand te linken. Bijvoorbeeld 1 t/m 15, ik zeg maar iets en dat wanneer iemand een vraag stelt diegene aangeeft bij welk niveau hij/zij denkt dat die vraag behoort.
Dan zou er misschien bij mensen die daar iets boven staan een signaaltje gestuurd kunnen worden, zodat zij eerst de uitdaging aan kunnen gaan om de vraag te beantwoorden. Wanneer dat niet lukt of het duurt te lang dan zou er misschien pas naar anderen gekeken kunnen worden. Zo kan iedereen meer een aandeel in het forum hebben en hoeft het niet alleen maar als makkelijk vragen gezien te worden.

Verder denk ik dat het handig is het voortgezet onderwijs dan in gewoon twee delen op te delen. De eerste 3 jaar en tweede 3 jaar. Zo veel mensen zijn er niet en het is zonde om te veel mapjes te creëren. Met een niveau indeling erbij van zeg maar 5 verschillende niveaus denk ik dat het wel heel duidelijk wordt.

Misschien is het ook handig om een verschil te maken tussen zuivere wiskunde en toegepaste wiskunde. Ik denk dat, dat ook een betere verdeling is dan tussen universitair en hogeschool. Want beide kunnen elkaar heel goed overlappen.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: Doe eens creatief!

Bericht door David » 19 nov 2010, 17:11

Je voorstel om een niveau aan iemand tee linken zou mijn inziens kunnen. Daarmee beperk ik me inhoudelijk tot het idee (dus niet de beperkingen door software) Ik denk wel dat het voorstel wat nadelen heeft:
-Er wordt volgens mij relatief weinig geholpen door middelbare scholieren.
-Ik verwacht tot nu toe niet dat iedereen aan zal geven bij welk niveau het hoort. Helemaal niet als dat door voorgedefinieerde waarden gaat, zoals bijv. je voorstel voor 1 t/m 15. Dat onderdeel vind ik nog lastig.

Heb je een voorstel om het idee gunstiger te maken?
PECA schreef:Zo kan iedereen meer een aandeel in het forum hebben en hoeft het niet alleen maar als makkelijk vragen gezien te worden.
Dit is mijn inziens erg belangrijk!

Je voorstellen voor het herindelen van subfora lijken me prima voorstellen.

Verder:
De "verbouwing" op deze website is voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Plaats reactie