sitespammer

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

sitespammer

Bericht door Hugo » 15 dec 2006, 13:04

ik wordt egt annoyed van zo'n figuur dat overal van die *&%bercihtjes achterlaat. kunnen jullie zo iemand geen ban geven, met behulp0 van ip-adres, want het zal wel steeds dezelfde zijn, of op basis van zijn e-mailadresofzo, want hij moet een bevestiging voor zijn nieuwe account krijgen, en tis geen reclame voor de site. Hopelijk kunnen jullie er wat tegen doen.

greetz, Hugo

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 15 dec 2006, 18:04

Ik neem aan dat het niet een persoon is maar een 'bot'. Een programmaatje ergens op internet dat op forums willekeurige berichten achterlaat met een link naar een SPAM-site die vaak ook nog virussen of andere troep met zich mee brengen.
Helaas is zo'n bot niet makkelijk te blokken aangezien die snel een ander IP-adres kan aannemen vaak.
Maar het registreren kan wel moeilijker gemaakt worden denk ik! Want dat doet die bot ook zelf vermoedelijk. Misschien dat iemand het registratieproces wat kan aanpassen zodat bots het niet meer kunnen..?
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 15 dec 2006, 18:32

Ik heb zijn account + ip geblokeerd. Als het zich weer voordoet mail mij dan even, dan zal ik het zo snel mogelijk oplossen.
Groeten, Marco

Plaats reactie