Computer- c.q. softwaregerealateerd subforum

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
Plaats reactie
Dvorak
Vast lid
Vast lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 sep 2011, 15:02

Computer- c.q. softwaregerealateerd subforum

Bericht door Dvorak » 30 okt 2011, 16:51

Is het misschien een goed idee om een computer- c.q. softwaregerelateerd subforum te openen op Wiskundeforum? Ik bedoel geen hulpforum voor problemen met de computer of zoiets, maar echt bedoelt voor de raakvlakken tussen Wiskunde en computers.

Zo zou je bijvoorbeeld een bepaalt programma kunnen zoeken, maar niet weten welke er goed, slecht of geschikt is. Dan is het wel fijn als iemand iets aan weet te raden op grond van ervaring. Dit kan natuurlijk ook elders, maar een subforum maakt het zoeken makkelijker en voorkomt het opnieuw stellen van een vraag.

Dvorak
Vast lid
Vast lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 sep 2011, 15:02

Re: Computer- c.q. softwaregerealateerd subforum

Bericht door Dvorak » 08 nov 2011, 09:56

:?:

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Computer- c.q. softwaregerealateerd subforum

Bericht door Sjoerd Job » 09 nov 2011, 03:20

Dvorak schreef:Is het misschien een goed idee om een computer- c.q. softwaregerelateerd subforum te openen op Wiskundeforum? Ik bedoel geen hulpforum voor problemen met de computer of zoiets, maar echt bedoelt voor de raakvlakken tussen Wiskunde en computers.

Zo zou je bijvoorbeeld een bepaalt programma kunnen zoeken, maar niet weten welke er goed, slecht of geschikt is. Dan is het wel fijn als iemand iets aan weet te raden op grond van ervaring. Dit kan natuurlijk ook elders, maar een subforum maakt het zoeken makkelijker en voorkomt het opnieuw stellen van een vraag.
Ik vermoed dat het best wel mee zal vallen. Het gaat hier over wiskunde, en de meeste wiskunde die hier gedaan wordt wordt nog steeds met pen/papier/hersenen gedaan. (denk ik).

Raakvlakken tussen wiskunde en computers zijn er wel, maar ik weet niet of het de moeite waard is voor een forum.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Plaats reactie