onzorgvuldigheidsfoutjes

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
Plaats reactie
Xarandir
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2011, 17:24

onzorgvuldigheidsfoutjes

Bericht door Xarandir » 26 nov 2011, 17:30

Hoi,

Weet iemand of er een Nederlandse website of wiki bestaat waar tips en truuks worden gegeven voor mensen die vaak "onzorgculdigheidsfoutjes" (careless mistakes) maken bij de oplossing van wiskunde problemen, en die daardoor dus lagere cijfers halen dan ze eigenlijk verdienen op basis van hun kennis?

Ik heb wat rondgekeken en ik heb alleen engelstalige websites gevonden maar geen nederlandse, dus ik speel nu met de gedachte om zelf zoiets te gaan maken, tenzij er al een dergelijke site is natuurlijk :)

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: onzorgvuldigheidsfoutjes

Bericht door SafeX » 26 nov 2011, 18:06

Elk initiatief is toe te juichen alleen begrijp nog niet precies wat je bedoelt ...
Op dit forum krijg je regelmatig 'tips en trucs'.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: onzorgvuldigheidsfoutjes

Bericht door David » 26 nov 2011, 18:15

Xarandir schreef:"onzorgculdigheidsfoutjes"
Bedoel je zoals hier? Je weet wat je bedoelt, maar door bijv. haast of verlies van overzicht maak je foutjes, tekens omdraaien.. die je minder zou maken als je meer tijd nam om je uit te drukken.

Mocht je iets maken, laat het ons a.j.b. weten!
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Xarandir
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2011, 17:24

Re: onzorgvuldigheidsfoutjes

Bericht door Xarandir » 26 nov 2011, 20:09

Ja lol goed voorbeeld in feite. In taal komen ook (steeds meer) schoonheidsfoutjes voor maar die zijn meestal niet zo desastreus als in de wiskunde. Trouwens een leuk voorbeeld van een vergissing in taal die wel desastreus is, is de plaats van de komma in:

STOP, NIET SCHIETEN STOP NIET, SCHIETEN.

Mischien begrijp je beter wat ik bedoel als je dit leest. En voorlopig ga ik er dan nog even van uit dat er geen nederlandstalige website is waar dit soort informatie te vinden is. Als ik iets heb gemaakt zal ik het laten weten.

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: onzorgvuldigheidsfoutjes

Bericht door SafeX » 26 nov 2011, 20:12

Ben benieuwd, iig succes.

Xarandir
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2011, 17:24

Re: onzorgvuldigheidsfoutjes

Bericht door Xarandir » 30 nov 2011, 22:29

Heb een beginnetje gemaakt...

Plaats reactie