Vraagje

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
Plaats reactie
haataanwiskunde
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:33

Vraagje

Bericht door haataanwiskunde » 09 dec 2012, 18:35

Wat betekent wiskunde nou eigenlijk? De kunst van het weten, maar weet je alles wel zeker bij wiskunde?

Filosofie, jaja. :wink:

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Vraagje

Bericht door SafeX » 09 dec 2012, 18:43

Wil je 'ons' brainstormen ...

Gebruikersavatar
barto
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 654
Lid geworden op: 07 jun 2011, 16:02

Re: Vraagje

Bericht door barto » 10 dec 2012, 18:03

Mijn leerkracht in het eerste-tweede middelbaar zei altijd:
"Wiskunde probeert alles zo eenvoudig mogelijk te maken". Iets om over na te denken ....
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: Vraagje

Bericht door David » 10 dec 2012, 22:10

Ik denk, hangt ervan af wat je ermee wilt. Als je het haat, kan het frustratie betekenen..
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Al-Khwarizmi
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:23

Re: Vraagje

Bericht door Al-Khwarizmi » 30 mar 2014, 17:40

Je kan wiskunde niet haten. Het is zó breed en verdomde toepasbaar. Zelfs wanneer je geld zit te tellen om aan de kassamiep te geven, pas je wiskunde toe. De mensen die beweren een hekel te hebben aan wiskunde, hebben er gewoon geen kennis mee gemaakt. Hier was ik er ook een van, wiskunde ben ik pas interessant gaan vinden nadat ik van de middelbare school ben gegaan en mij erin heb verdiept. Het wordt dan ook slecht onderwezen op het voortgezet onderwijs, op eender wijze als de inductieve wetenschappen, terwijl het mooie van wiskunde is dat het uit de lucht is komen vallen: De mens is op deductieve wijze vanuit (0,0) gaan werken en heeft zo kunst gemaakt die met geen pen te beschrijven valt.

Plaats reactie