TI-84 plus en ABC formule - Euler omzetten

Algemene info over deze site. Suggesties e.d. kunnen hier ook geplaatst worden.
Plaats reactie
Unexist
Vast lid
Vast lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:17

TI-84 plus en ABC formule - Euler omzetten

Bericht door Unexist » 05 jun 2013, 16:02

Beste mensen,

Misschien rare vraag want is niet direct wiskunde maar heeft iemand ervaring met het programmeren van een ABC formule in een TI-84 rekenmachine. Ik moet henm zo vaak gebruiken, ook met negatieve Discriminanten. Ik heb al heel wat gevonden maar durf iet alles gewoonm maar te installeren en te downloaden. Heeft iemand al ervaring en zo ja welk programma en hoe ver gaat het dan. En hoe snel is het ?.

Een tweede is om een euler om te zetten van bijvoorbeeld Z=3+5J om te zetten naar 3.6*e^0.983J
Is daar een programma voor en hoe heet het dna en war kan ik het vinden.

Hoop dat er mensen zijn die het ervaren hebben om dit te gebruiken op het rekenmachine. Heb wel van alels gevonden maar wil niet alles zomaar downloaden enzo.

Met vriendelijke groet,

Dennis

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: TI-84 plus en ABC formule - Euler omzetten

Bericht door David » 07 jul 2013, 00:28

Welke informatie wil je in de GR stoppen om je uitkomst te krijgen? Voor de ABC-formule, je kan vragen om a, b en c in ax^2 + bx + c = 0 om de waarde(n) voor x te krijgen waarvoor het geldt. Hetzelfde idee voor de wisseling van notatie van het getal.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: TI-84 plus en ABC formule - Euler omzetten

Bericht door SafeX » 07 jul 2013, 15:28

Unexist schreef: Een tweede is om een euler om te zetten van bijvoorbeeld Z=3+5J om te zetten naar 3.6*e^0.983J
Is daar een programma voor en hoe heet het dna en war kan ik het vinden.
Er is een 'knop' onder MATH > CPX: 7: >Polar: invoer a+bi

Unexist
Vast lid
Vast lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:17

Re: TI-84 plus en ABC formule - Euler omzetten

Bericht door Unexist » 15 sep 2013, 10:15

Sorry ik was op vakantie daarna niet meer aan gedacht maar ik heb de knoppen inderdaad gevonden.

Toch bedankt abc formule heb ik nu ook een paar programmatjes voor werkt prima scheelt wat typwerk

Bedankt

Plaats reactie