Nieuwe theorie?

Integraalrekening, afgeleiden, rijen, convergentie & divergentie van reeksen, meervoudige integratie.
Plaats reactie
Fata1Attack
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:45

Nieuwe theorie?

Bericht door Fata1Attack » 23 feb 2007, 18:54

Hallo,

Ik ben een nieuw lid en ik wist niet meteen waar ik dit soort post moest posten; ik vond ook niet de ideale plek. Vandaar deze slechte keuze.

Echter, Ik denk iets nieuw te hebben gevonden in de wiskunde. Het betreft een nieuwe soort determinant(matrices) die makkelijk kan worden uitgerekend en twee eigenschappen over algebra: priemgetallen.

Ik ben al bij verschillende personen geweest voor raad, maar niemand kan me verder helpen. Wat moet ik ten eerste doen om te weten of deze eigenschappen wel werkelijk nieuw zijn en wat moet ik doen wanneer deze nieuw blijken te zijn?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 23 feb 2007, 18:59

zoek een hoogeleraar, die willen wel helpen, (ik weet er wel een paar)
en veel achtergrond info zoeken om te kijken of het wel egt nieuw is
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

TD
Moderator
Moderator
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 sep 2005, 23:22

Bericht door TD » 23 feb 2007, 21:17

Het helpt ook als je iets concreter bent. Wat bedoel je met een "soort" determinant? Of was het een matrix? Dat is natuurlijk niet hetzelfde, het laatste kan je ook helemaal niet "uitrekenen"...

Fata1Attack
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:45

Bericht door Fata1Attack » 24 feb 2007, 20:39

Ik mag niet te concreet zeggen natuurlijk wat ik denk gevonden te hebben, anders kan iemand hier gewoon ermee weglopen, moch dit waardevol zijn.

Ik heb ten eerste een speciale determinant gevonden zoals bv. de determinant van vandermonde. Een manier die een bepaalde determinant snel en efficient berekent.

Ik heb ook twee eigenschappen gevonden i.v.m. priemgetallen. De een volgt uit de ander. Het leunt aan bij de stelling dat ieder even getal geschreven kan worden als een product van minstens één priemgetal.

TD
Moderator
Moderator
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 sep 2005, 23:22

Bericht door TD » 24 feb 2007, 23:40

Als je uit schrik om je idee te verliezen, het nooit nader wil uitleggen, dan zal niemand je ooit kunnen vertellen of het überhaupt zinnig is, laat staan het nuttig gebruiken.

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 25 feb 2007, 01:37

Fata1Attack schreef:Ik mag niet te concreet zeggen natuurlijk wat ik denk gevonden te hebben, anders kan iemand hier gewoon ermee weglopen, moch dit waardevol zijn.

Ik heb ten eerste een speciale determinant gevonden zoals bv. de determinant van vandermonde. Een manier die een bepaalde determinant snel en efficient berekent.

Ik heb ook twee eigenschappen gevonden i.v.m. priemgetallen. De een volgt uit de ander. Het leunt aan bij de stelling dat ieder even getal geschreven kan worden als een product van minstens één priemgetal.
De stelling dat ieder even getal kan worden geschreven als een product van minsten 1 priemgetal is een beetje vaag... Sterker, elk oneven getal kan dat ook ;)... let op, 1 = 2 * 0.5 (2 is een priemgetal ;) ).

Wat er waarschijnlijk bedoelt wordt is dat "Elk even natuurlijk getal is te schrijven als een niet-leeg product van priemgetallen".

Bewijs is eenvoudig. Namelijk:
Zij even, kies . is te schrijven als een eindig aantal priemfactoren. Stel, het aantal factoren is . Het aantal priemfactoren van is .

Blokje.

Nogal een saaie stelling, maar misschien volgen er leuke resultaten :) Wie weet.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 25 feb 2007, 10:33

sj niet posten, straks gaat fata1attack er met je bewijs vandoor :shock:

:P
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Fata1Attack
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:45

Bericht door Fata1Attack » 25 feb 2007, 13:26

_End_

Plaats reactie