Opzoek naar vragen!

Integraalrekening, afgeleiden, rijen, convergentie & divergentie van reeksen, meervoudige integratie.
Plaats reactie
Student2007
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2007, 23:27

Opzoek naar vragen!

Bericht door Student2007 » 12 mar 2007, 22:53

Halloo...

Voor mijn PO moet ik naast de opdrachten ook een eigen vraag verzinnen! Dat is erg lastig voor mij, dus ik vroeg me af of jullie over vragen beschikken die over dezelfde onderwerp gaan! :)

Dit zijn een aantal voorbeeldel:

In Hardenberg heeft de gemeente een nieuw sportcomplex gebouwd met een voetbalkantine en een tennishal. Beide moeten nog aangesloten worden op de openbare weg. Ook de gemeente Hardenberg moet tegenwoordig op de kleintjes letten dus moet de totale lengte van de weg zo klein mogelijk worden. Hiernaast zie je een schets van de situatie. Ga na wat de minimale lengte aan de weg is die je nodig hebt.
Afbeelding


In landgraaf heeft men het plan opgevat om naast de bestaande skibaan een ijsbaan aan te leggen. Een ijsbaan bestaat uit twee halve circkels met daartussen twee rechte stukken. Nergens staat in de regelementen van de ISU(International Skate Inion) welke afmetingen de halfronde stukken moeten hebben. De enige voorwaarde van de ISU is dat de lengte van de baan gemeten langs het midden van de baan (stippellijn) gelijk is aan 400 meter en dat de breedte van de baan 6 meter is. Het bedrijf in Landgraaf wil het rechthoekige stuk binnen de baan gebruiken voor horecagelegenheden, squashbanen en een sauna. Daarom willen zij dat de oppervlakte van dit (rechthoekige) terrein zo groot mogelijk is. Aan jullie de schone zaak om uit te knobbelen bij welke afmetingen deze afmetingen maximaal zijn. Hoe groot is deze oppervlakte dan? Volgens onze experts zou het zinvol zijn om eerst uit te rekenen wat de lengte van de baan is gemeten over de binnenrand!

Afbeelding

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 13 mar 2007, 08:09

Die hebben we wel, maar verwacht je nu van ons dat we je een opdracht geven compleet met handleiding, uitwerking etc zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen? Dan zouden we niet meer helpen, dan zouden we voorzeggen!
Bedenk zelf iets! En als je daar hulp bij nodig hebt dan zijn we altijd bereid te helpen!!

Succes. :)
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 13 mar 2007, 11:58

ik heb geen zin om zo'n heel blaatverhaal te lezen, een eigenopdracht met betrekking tot wat, beschrijf je vraag kort, wat wil je precies in drie regels!

luijs, er is niks mis mee om te helpen met het verzinnen van een goeie proef, zolang hij dan maar zelf aan de slag gaat met ons idee.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Student2007
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2007, 23:27

Bericht door Student2007 » 13 mar 2007, 17:34

luijs schreef:Die hebben we wel, maar verwacht je nu van ons dat we je een opdracht geven compleet met handleiding, uitwerking etc zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen? Dan zouden we niet meer helpen, dan zouden we voorzeggen!
Bedenk zelf iets! En als je daar hulp bij nodig hebt dan zijn we altijd bereid te helpen!!

Succes. :)
Ik ga het zelf oplossen, dus oplossing hoef ik niet. :wink:

Student2007
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2007, 23:27

Bericht door Student2007 » 13 mar 2007, 17:35

Hugo schreef:ik heb geen zin om zo'n heel blaatverhaal te lezen, een eigenopdracht met betrekking tot wat, beschrijf je vraag kort, wat wil je precies in drie regels!

luijs, er is niks mis mee om te helpen met het verzinnen van een goeie proef, zolang hij dan maar zelf aan de slag gaat met ons idee.
Sorry, als het niet duidelijk is geweest.:)

Ik zoek een opdracht die moet worden opgelost door middel van differentieren... die opdrachten boven had ik als voorbeeld.

Plaats reactie