Limiet bepalen (wortel in teller)

Integraalrekening, afgeleiden, rijen, convergentie & divergentie van reeksen, meervoudige integratie.
Wiskunde_ramp
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 okt 2013, 19:37

Re: Limiet bepalen (wortel in teller)

Bericht door Wiskunde_ramp » 11 okt 2013, 00:19

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga mijn docent vragen of we de regel van l'Hopital mogen gebruiken op het tentamen, want met de afgeleide gaat t een stuk makkelijker :oops:

Je uiteindelijke limiet is positief, je maakt hier nml een klein foutje

Je geeft:

Het moet echter juist andersom, dwz, 576 moet positief zijn en x^2 negatief, dus:
Ohhh, ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook (x+24)(-x+24) kon doen, ik had al een raar gevoel...

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Limiet bepalen (wortel in teller)

Bericht door SafeX » 11 okt 2013, 08:29

Wiskunde_ramp schreef: Ohhh, ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook (x+24)(-x+24) kon doen, ik had al een raar gevoel...
Waarom niet 576-x^2=(24-x)(24+x)?
Ik ga mijn docent vragen of we de regel van l'Hopital mogen gebruiken op het tentamen, want met de afgeleide gaat t een stuk makkelijker
Vragen staat vrij! Ik denk dat je docent zal zeggen dat dat niet toegestaan is (omdat het niet in je theorie is opgenomen!) maar vooral omdat je deze techniek moet kennen. Maw je moet de basistechnieken van ontbinden in factoren enz kennen. Algebraïsche vaardigheden is de algemene term hiervoor.

jry
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2013, 23:24

Re: Limiet bepalen (wortel in teller)

Bericht door jry » 12 okt 2013, 14:43

Wiskunde_ramp schreef:Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga mijn docent vragen of we de regel van l'Hopital mogen gebruiken op het tentamen, want met de afgeleide gaat t een stuk makkelijker :oops:

Je uiteindelijke limiet is positief, je maakt hier nml een klein foutje

Je geeft:

Het moet echter juist andersom, dwz, 576 moet positief zijn en x^2 negatief, dus:
Ohhh, ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook (x+24)(-x+24) kon doen, ik had al een raar gevoel...
Ik denk inderdaad niet dat je docent dat toestaat. Dat neemt echter niet weg dat je jezelf ermee kan controleren.

Plaats reactie