Pagina 2 van 2

Re: Limiet bepalen (wortel in teller)

Geplaatst: 11 okt 2013, 00:19
door Wiskunde_ramp
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga mijn docent vragen of we de regel van l'Hopital mogen gebruiken op het tentamen, want met de afgeleide gaat t een stuk makkelijker :oops:

Je uiteindelijke limiet is positief, je maakt hier nml een klein foutje

Je geeft:

Het moet echter juist andersom, dwz, 576 moet positief zijn en x^2 negatief, dus:
Ohhh, ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook (x+24)(-x+24) kon doen, ik had al een raar gevoel...

Re: Limiet bepalen (wortel in teller)

Geplaatst: 11 okt 2013, 08:29
door SafeX
Wiskunde_ramp schreef: Ohhh, ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook (x+24)(-x+24) kon doen, ik had al een raar gevoel...
Waarom niet 576-x^2=(24-x)(24+x)?
Ik ga mijn docent vragen of we de regel van l'Hopital mogen gebruiken op het tentamen, want met de afgeleide gaat t een stuk makkelijker
Vragen staat vrij! Ik denk dat je docent zal zeggen dat dat niet toegestaan is (omdat het niet in je theorie is opgenomen!) maar vooral omdat je deze techniek moet kennen. Maw je moet de basistechnieken van ontbinden in factoren enz kennen. Algebraïsche vaardigheden is de algemene term hiervoor.

Re: Limiet bepalen (wortel in teller)

Geplaatst: 12 okt 2013, 14:43
door jry
Wiskunde_ramp schreef:Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga mijn docent vragen of we de regel van l'Hopital mogen gebruiken op het tentamen, want met de afgeleide gaat t een stuk makkelijker :oops:

Je uiteindelijke limiet is positief, je maakt hier nml een klein foutje

Je geeft:

Het moet echter juist andersom, dwz, 576 moet positief zijn en x^2 negatief, dus:
Ohhh, ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook (x+24)(-x+24) kon doen, ik had al een raar gevoel...
Ik denk inderdaad niet dat je docent dat toestaat. Dat neemt echter niet weg dat je jezelf ermee kan controleren.