Oppervlakte berekening

Integraalrekening, afgeleiden, rijen, convergentie & divergentie van reeksen, meervoudige integratie.
Plaats reactie
gadegroof
Vast lid
Vast lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2012, 16:32

Oppervlakte berekening

Bericht door gadegroof » 17 nov 2013, 04:10

Goedeavond mensen.

Helaas zit ik vast met een wiskundige opdracht.Ik wil het volume bepalen doormiddel van het verschil van twee functies van elkaar af te trekken, zodat ik mijn intergraal boven en ondergrens kan bepalen genaamd t1 en t2.Ik wil de grote van de accumulator bepalen om dit verschil te compenseren.

De pomp heeft een opbrengst van 3200 liter/min. De motor vraag een de maximaal debiet van 6200 l/min. Ik zal de functie van de pomp Qpomp noemen en van de motor Qmotor.


Mijn systeemparameters zijn:

tijd deze heb bepaald uit een andere formule t is 12s

Hoek freqentie is

Amplitude is de manximale flow motor A = 6200 l/min A = 103 l/s

De functie van de motor


Periode


Qpomp maximaal is in mijn grafiek een constante is 3200l/min = 53 l/s


Doormiddel van de twee functies van de pomp en de motor gelijk aan elkaar te stellen kan ik de snijpunten bepalen.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Dit is dan 1.03 seconde dit is dan mijn a van mijn ondergrens. Aangezien dat er in elk periode niet 1 maar twee oplossing zijn. Heb ik deze formule toegepast.






dat is fout logisch dit is een hoek en geen tijd. Volgens de GR moet deze op rond 4.8 zitten.? Wat is mijn fout. Als ik de geometrische cirkel teken, dan zou ik zeggen er zit een verschil tussen van een 1/2 pi.


7. Vervolgens om een volume te krijgen.




MIjn vraag wat doe ik fout bij het bepalen van t2?

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Oppervlakte berekening

Bericht door SafeX » 17 nov 2013, 10:08

Maar ook:


gadegroof
Vast lid
Vast lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2012, 16:32

Re: Oppervlakte berekening

Bericht door gadegroof » 17 nov 2013, 11:57

Goedemorgen Safex

Ik begrijp wat je bedoeld met deze formule, maar ik kom dan nog steeds met een te grote t uit. Ik heb in de bijlage een foto geplot.

http://sdrv.ms/1jdzmdR



x = 8.88 radialen

Als ik het goed bekijkt ben ik klokje rond gegaan. Maar ik zou verwachten dat ik een bij de w.t zou moeten optellen. Jammer volgens mij begrijp ik het niet.

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Oppervlakte berekening

Bericht door SafeX » 18 nov 2013, 11:14

gadegroof schreef:


x = 8.88 radialen
Waarom tel je er 2pi bij op? Dus trek dat er eens van af ...

Plaats reactie