eindexamen vmbo

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

eindexamen vmbo

Bericht door Hugo » 29 mei 2007, 14:10

http://ncrv.eindexamen.nu/eindexamens/u ... kunde/796/

ben benieuwd wat jullie er van vinden.

LAKS melde dat het heel moeilijk gevonden werd :s
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 29 mei 2007, 16:05

Ik heb het toevallig vandaag ingezien en een kopietje mee naar huis genomen voor bestudering.
MAar naar mijns inziens is dit niet echt moeilijk. Er zijn maar 4 vragen die ik met mijn eerste klassen vmbo basis niet zou kunnen doen. Dus het niveau is echt niet zo heel hoog denk ik.
Zal het wel eens testen volgende week, kijken of mijn klas het examen kan maken...
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 29 mei 2007, 20:00

Hmm. Ik weet niet wat een gemiddelde vmbo-leerling kan. Maar ik weet wel dat ik dat dat nogal... simpel vind. Misschien niet al te beleefd om te zeggen...

Njah, het zal wel :roll:

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 29 mei 2007, 20:57

Er is een groot verschil tussen de vmbo's. Basis is het laagste, dan kader, gemengd, en dan theoretisch. Dat zijn dus al 4 niveau's.

Maar inderdaad, het niveau van dit examen viel mij tegen. Ik had meer verwacht. Ik zal nog wel laten weten hoe leerlingen het vonden. :)
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 29 mei 2007, 21:55

Hmm, ok, dan komt mavo? en dan havo en dan kom ik :oops: dus misschien is het niet eerlijk.

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 29 mei 2007, 22:54

Thomas schreef:Hmm, ok, dan komt mavo? en dan havo en dan kom ik :oops: dus misschien is het niet eerlijk.
Wat mavo was heet nu vmbo theoretisch (versimpelde voorstelling, het is volgens mij ingewikkelder)
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 29 mei 2007, 23:57

het blijft bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 30 mei 2007, 08:54

Hugo schreef:het blijft bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert
Het is bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert.

En mijn verwachting is dat het alleen maar erger en erger wordt! Kom op, probeer dit eens met een eerstejaars klas HAVO nu. Als ik me het goed herinner, kon ik dit in de eerste al. En mijn klasgenoten ook.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 30 mei 2007, 10:22

Sjoerd Job schreef:
Hugo schreef:het blijft bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert
Het is bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert.

En mijn verwachting is dat het alleen maar erger en erger wordt! Kom op, probeer dit eens met een eerstejaars klas HAVO nu. Als ik me het goed herinner, kon ik dit in de eerste al. En mijn klasgenoten ook.
in de eerste, gast , dit is groep 6 niveau
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 30 mei 2007, 16:04

Groep 8, de eerste zijn wel extreem makkelijk, die van de hartslag ook. Maar die van het kippenhok en het tomaatjes besproeien waren lastiger...

Ik heb het examen gemaakt, zonder rekenmachine en dat was nog te doen. Volgens mij mogen ze een rekenmachine er bij maken, dus dan is het toch niet zo lastig?

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 30 mei 2007, 18:50

Hugo schreef:
Sjoerd Job schreef:
Hugo schreef:het blijft bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert
Het is bedroefend op welk peil het huidige onderwijsniveau verkeert.

En mijn verwachting is dat het alleen maar erger en erger wordt! Kom op, probeer dit eens met een eerstejaars klas HAVO nu. Als ik me het goed herinner, kon ik dit in de eerste al. En mijn klasgenoten ook.
in de eerste, gast , dit is groep 6 niveau
Niet helemaal... er zitten dingen bij die ze in groep zes al kunnen. Ik vraag me af waarom het niet
was in plaats van ... zo dom zijn ze toch niet, dat leren ze op het vmbo volgens mij al. (bij mijn les voor havo 2 ging het over het machtsverheffen met letters)

verder is het wel makkelijk ja
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 30 mei 2007, 19:32

Hugo!! Jij hebt het recht niet om mijn rank zomaar in "zeursmurf" te veranderen!! Die rank was eigenlijk voor mijn zus bestemd :lol: 8)
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 30 mei 2007, 22:18

Ja dat nummer x nummer ipv nummer² vond ik ook vreemd. Ook dat er onder elke vraag staat "Schrijf hieronder je berekening op." Dat snappen ze toch wel!
Bovendien is het niet eerlijk dat zij het in kleur krijgen. Wij moesten het doen met zwart wit.

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 30 mei 2007, 23:45

karenVO schreef:Hugo!! Jij hebt het recht niet om mijn rank zomaar in "zeursmurf" te veranderen!! Die rank was eigenlijk voor mijn zus bestemd :lol: 8)
it wasn't me,

maar wie heeft het terug gezet?
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 31 mei 2007, 06:39

Mensen, ik raad jullie allemaal aan eens een keer op een vmbo-school te gaan kijken naar het wiskundeonderwijs. Ik zie jullie een aantal dingen posten waar ik maar met moeite niet op reageer.
Maar voordat ik les ging geven op het vmbo reageerde ik ongeveer ook zo. Er zijn grote verschillen tussen de mensen in nederland, en dat merk je heel goed in een vak als wiskunde. Denk na, jullie die hier posten hebben een IQ van ongeveer 110 tot 130..? Op VMBO-basis is het gemiddeld 75-85. Ze leren wat moeilijker en zien wat moeilijker verbanden enzo. Maar ik laat liever een van hen aan mijn auto klooien dan een van jullie... ;)
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Plaats reactie