life after eindexamen

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

life after eindexamen

Bericht door Hugo » 16 jun 2007, 00:45

Stel je bent 17 jaar, woont in nijmegen, of al places, en doet dit jaar eindexamen voor het gymnasium. Uiteindelijk blijkt dat je voor de 14 vakken die je volgt 9 keer een 10 haalt en 5 keer een 9. Absurd hoog, waarschijnlijk het beste van nederland. Wat doe je dan met je geweldige resultaten. Natuurlijk natuurkunde studeren.

Afgezien van het feit dat natuurkunde, wiskunde voor beginners is, doet hij dit alleen maar omdat Ward, zo heet ie en daar kan ie zelf niks aan doen, nog 4 jaar moet wachten voordat ie zijn droomopleiding mag gaan doen. Een opleiding tot buschauffeur. Logische carrièremove.

Laten we de gegevens eens netjes op een rijtje zetten, meneer is 17 jaar en doet eindexamen gymnasium, dus een jaartje overgeslagen of vroege leerling. Vervolgens allemaal hoge cijfers, absurd hoog. Echter slechts 14 vakken. Ik heb het eens nagekeken en dat is er één minder dan ik, en zo briljant ben ik niet, dus meneer maakt zich er makkelijk vanaf. Zeker gezien zijn hoge cijfers had ie makkelijk een 15e en misschien zelfs een 16e vak kunnen volgen en halen met twee vingers, wat zeg ik met twee handen, in zijn neus.

Zijn geweldige eindlijst doet denken aan een intelectueel persoon, echter interviews doen anders vermoeden.
Voor de opleiding tot chauffeur moet Ward wachten tot hij 21 jaar is. "Ik ga dus eerst natuurkunde studeren. Ik moet toch iets te doen hebben in de tussentijd, en het is handig voor als het in de buswereld niet mocht lukken."

Dude, ik weet niet of ie biologie gekozen heeft en het volgende dus snapt, maar ik geloof dat er ergens een paar delen van de hersenen niet aangesloten zijn, die paar die logisch denken zouden bevorderen.

"natuurkunde is wel handig voor als het in de buswereld mocht mislukken" is echter een uitspraak die mij heel blij maakt. Voortaan als er weer eens zo'n suffe, van zichzelf denkend dat ie superieur is, eigenwijze natuurkundige komt die beweert dat wiskunde uit de natuurkunde voort komt, dan heb ik dankzij Ward mijn antwoord klaar. Nu loopt het nog altijd uit in een welles-nietesdiscussie, maar als je mislukt als buschauffeur, dan heb je vanaf nu, altijd natuurkunde nog.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 16 jun 2007, 14:19

Mijn conclusie: Die jongen is een genie
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 17 jun 2007, 11:53

Mooi verhaal :)

Ik schat wel in dat die jongen autistisch is. Hij heeft er veel kenmerken van.
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 17 jun 2007, 12:30

Goed, ik heb nog vwo oude stijl gedaan, maar ik geloof dat dan 14 vakken inderdaad niet zo heel veel is. En ik ben het met Hugo eens, hij kan best wat slimmer overkomen eigenlijk...
Zou hij veel gamen? En dan à la carmageddon met een bus tussen de zombies doorrijden en ze een lift geven?
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 21 jun 2007, 08:52

:D
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Pep
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2010, 21:00

Re: life after eindexamen

Bericht door Pep » 18 feb 2010, 04:42

Het volgen van zijn hart overtuigd mij meer van zijn genialiteit dan een mooie cijferlijst.

Mathematica
Vast lid
Vast lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2009, 12:26

Re: life after eindexamen

Bericht door Mathematica » 14 mar 2010, 15:17

Pep schreef:Het volgen van zijn hart overtuigd mij meer van zijn genialiteit dan een mooie cijferlijst.
I agree with Pep...
life is physics, love is chemistry, everything is mathematics...

pppp
Vast lid
Vast lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2010, 20:17

Re: life after eindexamen

Bericht door pppp » 26 apr 2010, 12:42

Pep schreef:Het volgen van zijn hart overtuigd mij meer van zijn genialiteit dan een mooie cijferlijst.
Nou inderdaad, je kunt wel neerbuigend doen, maar hij wil gewoon doen wat hij wil doen.
Voor hem gaat er niets verloren.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: life after eindexamen

Bericht door David » 27 apr 2010, 12:58

Hopelijk zegt zijn hart dan wel altijd hetzelfde.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

pppp
Vast lid
Vast lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2010, 20:17

Re: life after eindexamen

Bericht door pppp » 27 apr 2010, 15:50

Tja, dat weet je nooit van te voren. Ik dacht met software engineering ook mijn hart te volgen, maar in de praktijk was/is het een bittere pil...

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: life after eindexamen

Bericht door David » 27 apr 2010, 17:12

Heb je dan spijt van je keuze doordat het een bittere pil was?

Je de keus op een aantal manieren maken. Ward heeft gekozen om te kijken wat hij op dat moment het interessants vond en wellicht later ook. Je kan de keus ook zo maken alsof je spijt gaat krijgen van je keus. Het is pessimistisch, maar wel de moeite waard om mee te nemen. Als Ward buschauffeur zou worden, en hij zou er spijt van krijgen, heeft hij zijn talenten niet gebruikt, en een "verkeerde" keuze gemaakt. Als Bart van natuurkunde zijn leven maakt, heeft hij wel zijn talenten gebruikt, en een "verkeerde" keuze gemaakt. Er zijn meer gevolgen, bijv. financieel, maar die heb ik niet meegenomen omdat ik niet wist of ze voor Ward belangrijk waren.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

pppp
Vast lid
Vast lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 apr 2010, 20:17

Re: life after eindexamen

Bericht door pppp » 28 apr 2010, 06:45

Ik heb spijt van m'n keuze, omdat het iets blijkt te zijn wat ik totaal niet leuk vind, dat is de bittere pil.

Het is jammer, dat vind ik zelf ook, dat iemand met potentie die niet wil benutten, maar misschien is het gewoon wel een hele goede buschauffeur :lol:
En wellicht komt hij er op z'n 25ste achter dat het echt 3x niks is (waar ik me wel wat bij voor kan stellen), kan hij alsnog z'n talent benutten. Ward is niets aan wie dan ook verschuldigd, met z'n goede cijfers.

Financieel kijk ik zelf ook niet naar, want als ik dat zou doen zou ik nooit aan een nieuwe studie beginnen.

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: life after eindexamen

Bericht door David » 28 apr 2010, 11:01

Ward heeft ook niet aan anderen gedacht bij zijn keuze. Hoeft ook niet, je leeft je eigen leven, en niet iemand anders. Nou ja, als hij dan op zijn 25e nog zijn talent gaat benutten, heeft hij wel lang van zijn hobby/passie kunnen genieten.

Ach, niet alle mensen met veel geld zijn gelukkig, en zeker niet alle mensen zonder geld zijn ongelukkig, dus dat geld..
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Plaats reactie