het hollebollegijsconcept

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

het hollebollegijsconcept

Bericht door Hugo » 17 jul 2007, 12:58

Gisteren was het de laatste dag dat ik met mijn vrienden van de universiteit iets ging doen voordat we elkaar een (on)behoorlijke tijd niet zouden zien :? . In eerste instantie hadden we bedacht naar het strand te gaan, maar omdat de weersverwachting niet al te positief was, besloten we naar een pretpark te gaan en for some reason, vraag niet welke, viel onze keuze op de efteling. Daar was ik al een enorme tijd niet meer geweest.

Het pretpark zelf was niet of nauwelijks veranderd, maar mijn kijk op deze planeet wel behoorlijk, de laatste keer dat ik er was, is zo'n 10 jaar terug. Andere dingen interesseren je, en weer andere dingen vallen je op. Zo ben ik voor het eerst in mijn leven in de python geweest en in de vliegende hollander, die net nieuw is en ik overigens een beetje tegen vond vallen. Maar hetgeen wat mij echt opviel was, en dat is niet zo schokkend hoor, het hollebollegijsconcept (leuk voor scrabble, drie keer woordwaarde). Bijna iedereen zal wel snappen wat ik bedoel, maar voor die paar die het niet kennen, waarvan ik me overigens niet kan voorstellen dat die mijn blog lezen, zal ik het nog maar even uitleggen. Holle bolle gijs staat in het sprookjesbos en komt oorspronkelijk uit een kinderversje. In de efteling roept hij steeds de wel bekende woorden "papier hier". Je kan dan je afval, niet alleen papier, in zn mond gooien, wat kinderen geweldig vinden. Door het hele park staan een aantal van dit soort, oneerbiedig gezegd, prullebakken, waardoor het park ongelooflijk schoon blijft. Zoals ik gisteren ook zag, zijn kinderen gewoon op zoek naar papier om het weg te kunnen gooien. Voor ouders is het ook ideaal, want de kinderen willen maar al te graag hun rommel weggooien. Toen we tijdens de lunch dit zo een tijdje hadden aangekeken, en gehoord, kwam bij mij een idee naar boven.

Wat nou als we dit hollebollegijsconcept eens door heel nederland gaan gebruiken, en dan natuurlijk niet alleen holle bolle gijs, want die hoort bij de efteling, maar een aangepaste versie. Men brengt gewoon in kaart welke gebieden door wat voor een soort volk, jong, oud, hoog- of laag opgeleid, enzovoort, het meest wordt gebruikt en je past je prullebak daar op aan. Voor het gemak schrijven we gewoon een wedstrijd uit voor het ontwerp van zo'n prullebak voor iedere doelgroep. Ook moet de lokroep van de prullebak aangepast worden aan de doelgroep, bijvoorbeeld, voor de fopnegers(neger: lees gangstah) met vmbo achtergrond: eeey swa, ik weet waar je huis woont! hier met die shit ouwe!

Ik doe ook maar een poging, volgens mij lijkt het nergens op, maarja. Ik denk dat als we dit goed aanpakken, nederland een stuk schoner blijft zonder er te veel moeite voor te hoeven doen, wat weer een nutsmaximalisatie is waar je u tegen zegt. Maar aan jullie, mijn trouwe lezers, en ook minder trouwe lezers, dus gewoon lezers in het algemeen, de vraag om mij te helpen met dit concept, verzin een mogelijke doelgroep en lokroep met prullebak, eens kijken hoe schoon we nederland kunnen krijgen 8)


edit: voor de eventuele enthousiasteling, plaatjes van mogelijke ontwerpen zijn ook welkom!



edit voor wifo: deze blog is een kopie van mijn blog op mijn hyves (hugoduivesteijn.hyves.nl)
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 17 jul 2007, 18:42

Leuk concept, maar dat gaat me een statistische ellende opleveren... :P
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 22 jul 2007, 18:57

Marco schreef:Leuk concept, maar dat gaat me een statistische ellende opleveren... :P
ja dat hoopte ik ook, valt een beetje tegen :?
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 08 aug 2007, 14:57

:lol:

Beetje jammer dat als kinderen iets elke dag zien het niet meer interessant is en ze dus als er overal dit soort prullenbakken staan zelfs in de efteling niet meer op zullen ruimen... :cry:

Maar, desalniettemin (ook mooi voor scrabbel) een mooi verhaal.
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: het hollebollegijsconcept

Bericht door Math_lover » 19 aug 2007, 00:08

Ik denk dat de prullebakken te duur worden en je hebt ook nog vandalen, je weet wel, een bushokje dat een raam mist, ow hij ligt in duizenden stukken op de grond... Maar het zou inderdaad erg leuk zijn als er overal van die sprookjes figuren zouden staan.
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
di nucci
Vast lid
Vast lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2007, 17:09
Locatie: spijkenisse

Re: het hollebollegijsconcept

Bericht door di nucci » 14 nov 2007, 18:45

ik denk niet echt dat et gaat werken gezien het gemiddelde nieveua van de nederlander(idols is nog steeds een hit dit zegt genoeg denk ik). het zal dus nooit in hun kersen pit op komen om iets weg te gooien. ik denk namelijk dat dit ook alleen maar wekt bij kleine kinderen. zou voor de creche leuk zijn ("vieze luier hier"). maar dat gaat denk ik niet lukken wel leuk bedacht trouwens.... het beste iedee zou nog zijn dat je voor 5 kilo afval 50 cent krijgt ^^

MvG maurits
1 lijkt weinig 100% lijkt veel toch kan 1 ook 100% zijn....

Plaats reactie