Ad blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties weer te geven aan onze bezoekers. Overweeg alstublieft ons te steunen door uw advertentieblokkering op onze website uit te schakelen. of een lidmaatschap aan te kopen
Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
-
trol
- Nieuw lid

- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jun 2015, 09:02
Bericht
door trol » 10 nov 2015, 22:02
Volgens de stelling van thales behouden verhoudingen zich tussen lijnstukken en hun projecties
ik kreeg 2 toetsen van de kids terug waar ik zelf geen antwoord op heb. Ze kregen een nul omdat het niet thales was volgens de leerkracht.
maar volgens mij is dit wel thales of kan iemand iets meer uitleg geven?
de leerkracht vertelde dat dit geen thales is en iets dat ze nog gaan leren ?
ik heb de 2 vragen opgeladen.
Hopelijk kan iemand me wijzer maken want de leerkracht streepte het gewoon door met info dat het niet thales is maar geen extra uitleg.
alvast bedankt

Laatst gewijzigd door
trol op 10 nov 2015, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
SafeX
- Moderator

- Berichten: 14229
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 10 nov 2015, 22:12
Waar staan die uitwerkingen ...
Ok, dat zijn gelijkvormige driehoeken (geen Thales) ... , verder kan ik er niets mee! Wat is er gegeven?
Ik zie nergens (de naam) Thales staan, hoe luiden de opgaven ...
-
SafeX
- Moderator

- Berichten: 14229
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 10 nov 2015, 22:42
De stelling van Thales betreft omtrekshoek op de middellijn van een cirkel. Zijn ze al met cirkels bezig?
Welk boek bevat deze tekeningen ...
Dit gaat om verhoudingen van lijnstukken bepaald door evenwijdige lijnen met twee elkaar snijdende lijnen
Verder zijn de gegevens nog steeds niet duidelijk ...
Hebben ze zelf die driehoeken zo moeten tekenen? Zo ja, mbv welke gegevens?
-
trol
- Nieuw lid

- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jun 2015, 09:02
Bericht
door trol » 11 nov 2015, 10:10
Ik heb vandaag samen met de kids de toets bekeken en hermaakt . ( zie hieronder in het groen )
ik denk ook te begrijpen waarom ze nul punten kregen . de leerkracht verwacht bij thales de verhouding van 2 lijnstukken op 1 rechten tov van de verhouding van de projecties op een andere rechte. Hoewel het volgens mij wiskundig wel juist is wat de kids deden ( je mag namelijk bij een gelijkheid tellers en noemers naar de andere kant brengen mits teller naar noemer te brengen en noemer naar teller.
toets hermaakt
en andere toets

-
SafeX
- Moderator

- Berichten: 14229
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 11 nov 2015, 10:44
Als je gelijk hebt mag de docent geen 0 ptn geven ...
Maar veel hangt af van de vraagstelling en de afspraken die gemaakt zijn in de klas!
-
trol
- Nieuw lid

- Berichten: 17
- Lid geworden op: 14 jun 2015, 09:02
Bericht
door trol » 11 nov 2015, 11:09
inderdaad. We hebben samen de toets en leerstof nogmaal doorgenomen en dat is het belangrijkste . Als ze dit op een examen krijgen zullen ze het exact neerschrijven zoals de leerkracht wenst.
Voor de rest laat ik het rusten.
bedankt voor je feedback .
binnen enkele jaren mag ik terug differentialen en integralen beginnen studeren

Er staat me nog wat te wachten mbt opfrissen
