Colloquium doctum

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Timothy
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2007, 10:54

Colloquium doctum

Bericht door Timothy » 15 sep 2007, 11:14

Ik moet volgend voorjaar een colloquium doctum afleggen en daar zit dus ook een wiskunde B1 toets bij. Ik wil dit via zelfstudie gaan voorbereiden (zit momenteel op HAVO-niveau). Ik heb wat rondgekeken op internet en kwam diverse methodes tegen. Ik heb gekeken naar het boek van craats, maar dat ligt me niet zo. Ik ga dus gewoon met een VWO-methode aan de slag, maar twijfel tussen de methode Getal & Ruimte en Netwerk.
Zijn jullie bekend met deze methodes en zo ja, welke is het betse geschikt voor zelfstudie?

Groeten,
Tim
Laatst gewijzigd door Timothy op 15 sep 2007, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Tim

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Re: Colloquium doctum

Bericht door Hugo » 15 sep 2007, 11:37

kheb zelf met getal en ruimte gewerkt, en dat lijkt me goed geschikt voor zelfstudie, maar ik ken de andere methode niet. BTW, je had twee topics gemaakt, ik heb er eentje verwijdert.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Timothy
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2007, 10:54

Re: Colloquium doctum

Bericht door Timothy » 15 sep 2007, 11:43

Dank je wel voor je reactie.
Netwerk is een methode die ze voor een cursus gebruiken in Utrecht, als voorbereiding op een CD toets. Maar omdat Getal & Ruimte uitgebreider is, wilde ik graag weten welke methode nu beter is.

Dank je voor het verwijderen van het tweede bericht. Ik zag (te laat) dat ik kon aanvinken als ik bericht wilde krijgen als er antwoorden geplaatst waren, dus ik heb op de stoptoets geklikt en alsnog dat hokje aangevinkt. Waarschijnlijk was toen het bericht al geplaatst. Mijn excuses :mrgreen:

Groeten,
Tim
Groeten,
Tim

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Colloquium doctum

Bericht door Sjoerd Job » 16 sep 2007, 08:49

Ikzelf ben ook gewend aan getal en ruimte, en vond het op zich wel een goed boek. Op de lerarenopleiding hebben we de drie boeken-reeksen (g&r, netwerk, moderne wiskunde) vergeleken, en onze mening was dat getal en ruimte best goed was.

Om e-mails te ontvangen, is er ook altijd nog de optie ``aboneer op onderwerp'' onderaan de pagina bij het lezen.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Colloquium doctum

Bericht door Marco » 16 sep 2007, 11:42

Netwerk zal ik je niet aanraden. Het boek is grotendeels bij middelbarescholen uit de roelering. G&R is erg goed! Vooral als je ook meteen een uitwerkingen boek erbij koopt (uitwerkingen, geen antwoorden boek!).

En hulp bij je zelfstudie kun je natuurlijk hier altijd krijgen ;).
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
Timothy
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2007, 10:54

Re: Colloquium doctum

Bericht door Timothy » 16 sep 2007, 15:31

Allemaal heel erg bedankt. Ik ga morgen naar de Slegte en haal een set G&R boeken, plus uitwerkingen (bedankt voor de tip!).

Ik zal uiteraard hier wel eens om hulp komen vragen want ik ben niet zo'n grote held met wiskunde!
Groeten,
Tim

Plaats reactie