Math_Lover's wiskunde...

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Math_Lover's wiskunde...

Bericht door Math_lover » 18 dec 2007, 23:46

Hallo,

Ik dacht ik laat weer wat van mij horen. Math_lover, das degene die volgend jaar 40 wordt en vorig jaar een LOI Wiskunde B1 heeft gekocht (Tweedehands)

Het valt niet mee met wiskunde. Van alle bezigheden is het nogal een onder besteed gebied. In het elektro/IT netwerk vriendenclub is wiskunde helaas ook niet zo n populair onderwerp. Ze zijn een kei in programmeren en apparaatjes bouwen, maar het woord wiskunde laat nogal eens een wenkbrauw fronsen.

Ik doe hoofdzakelijk een certificaat voor Analoge Techniek van de cursus Basis Elektronica en als er tijd over is dan kan ik wat wiskunde doen. Door de formules ontwaakt die wiskunde als het ware, dan is de magie tot leven, zal ik maar zeggen.

Maar er zijn nog veel problemen.

(X+Y) tot de 3, komt wel goed,

Van die GR bak ik nog niet veel. Die rekent anders dan de TI30. Dus voor elektro hou ik die, want op examen is die GR in Arnhem verboden. ( Dus weer minder tijd om te oefenen)

Waar wilt Math Lover heen? A-Eskwadraad- Utrecht, veel te ver en Math Lover is niet zo ver, das Math lovers probleem, die weet nu wel dat limieten, integralen en algorithmen nog te moeilijk zijn.

Math Lovers elektro som:

1 / (1/60) + (1/15) + (1/12)
1 / (1/60) + (4/60) +(5/60)
1 / (10/60)
1* (60/10) =6

De stuurbron van de versterker trap wordt belast met de parallelschakeling
Vervangingsweerstand = 6,0 kohm.

TI30....

Wie wilt met mij GR oefeningen doen? (Regio Zuid-Holland)
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Math_Lover's wiskunde...

Bericht door SafeX » 20 dec 2007, 16:27

Wat bedoel je met de vraag oefeningen doen met GR? Wat voor GR heb je?

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Math_Lover's wiskunde...

Bericht door Math_lover » 25 dec 2007, 17:35

Hoi SafeX,

Ik heb een TI 83.

Een student die tot de 3de op de HTS heeft gezeten, had mij gezegd om die GR links te laten, maar bij die nieuw stijl hoort dat ding er gewoon bij. Als ik de GR links laat liggen, dan kom ik ook niet echt in de LOI cursus.

Die student bedoelt er mee te zeggen, dat ik de wiskunde zelf moet beheersen en niet alleen maar getallen invullen in een machine. Ik moet zelf weten wat er precies gebeurd, dat begrijp ik wel, maar ik kan op deze manier niet goed mijn draai vinden in dat Pascal systeem van LOI.

Ik heb sinds kort een meneer ontmoet in Delft. Hij heeft twee titels, dus met wiskunde moet dat wel goed komen. Alleen zal ik hem vaak naar mijn huis moeten vragen, want in zo n eeuwige minimalistische student interieur en erg rommelig kan ik niet concentreren. Mijn eigen huis moet ook altijd eerst helemaal picobello zijn voordat ik wat kan doen.
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Math_Lover's wiskunde...

Bericht door Math_lover » 26 dec 2007, 10:05

Deze link gaat over de vraag wat je moet leren voor Wiskunde B1. Daand komt met het antwoord en ik vroeg mij af of jullie het daar mee eens zijn.


http://www.collegenet.nl/phpbb/viewtopi ... b1893a7745
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Plaats reactie