Deze site kregen we laatst als tip op mijn opleiding. Een site vol met leuke puzzels, informatie en andere wiskundige activiteiten. Ook organiseert deze organisatie wiskundige zomerkampen

Een tip voor wiskunde fans dus!
Wat zijn dan niet eindige getallen? Noem er 3.barto schreef: Het getal moet eindig zijn.
Overigens, de uitdrukking van 1 met die C-tjes en die accolade zou ik niet goedkeuren. Dat is geen officiële notatie, en wat daar mee bedoelt wordt is een raadsel voor de lezer. En raden behoort een zwak punt te zijn voor een jury.![]()
Dat klopt, maar dat doet hier helemaal niet ter zake.Wat dat getal met pi betreft, overal staat heel duidelijk dat het nog niet is bewezen dat pi een normaal getal is
Dat klopt ook. De kans daarop is echter 0. Nietemin is het geen wiskundige zekerheid.Dus komt de reeks van 1 miljoen negens in pi niet noodzakelijk voor.
Helaas. De enige winnaar behoort 1 en 2 te zijn.Met dit alles zou ik zeggen dat antwoord 3 (overigens het mijne) de enige geldige winnaar is.
misschien was het woord 'eindig' wat vaag, maar het komt er op neer dat het niet oneindig groot mag zijn.op=op schreef:Wat zijn dan niet eindige getallen? Noem er 3.
Hoezo?op=op schreef:![]()
akkoord, maar blijkbaar was het toch toegestaan. In mijn inzending gebruik ik daarvoor die 'recursieve functie'. Er was trouwens geen jury of zo. Je kon 15 seconden lang wat krabbelen en daarna duidelijk maken wat er precies staat. Niemand heeft echter geprobeerd het zo aan te pakken.op=op schreef: Overigens, de uitdrukking van 1 met die C-tjes en die accolade zou ik niet goedkeuren. Dat is geen officiële notatie, en wat daar mee bedoelt wordt is een raadsel voor de lezer. En raden behoort een zwak punt te zijn voor een jury.
Stel dat in de limiet naar 'bijna oneindig' (heel groot dus) de reeks decimalen bijna een random reeks cijfers lijkt. In dat geval valt de waarde van getal 2 heel goed te benaderen via verwachte waarden en zo. denk ik toch, want mijn kennis op dat vlak is niet bepaald groot.op=op schreef:Dat klopt ook. De kans daarop is echter 0. Nietemin is het geen wiskundige zekerheid.Dus komt de reeks van 1 miljoen negens in pi niet noodzakelijk voor.
Code: Selecteer alles
solve ( x = 9/10 * sum k=0 to (10^6-1) ( (1/10^k * (x+k+1)) +1/(10^(10^6))*10^6 ) )
Heel listig!op=op schreef:... Overigens, bij het grootste getal dat je binnen 15 sec. had kunnen opschrijven dacht ik onmiddellijk aan de som van de getallen die door mijn tegenstevers op hebben geschreven maal 3 + 1.
of dat de anderen zo dom zijn om negatieve getallen op te schrijvenarie schreef: Heel listig!
(dan natuurlijk wel hopen dat er niemand gediskwalificeerd wordt omdat hij/zij foutief naar oneindig gaat)