Werken als Docent Wiskunde!!

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Werken als Docent Wiskunde!!

Bericht door Fons Zoon » 30 nov 2006, 15:44

Beste Wiskundigen en Geintresseerden,

Het water staat het onderwijs tot aan de lippen en we zoeken veel, heel veel docenten wiskunde!

Mocht je geintresseerd zijn laat dit dan weten.

wij zoeken studenten (in de laatste fase van opleiding), mensen met een part-time functie die voltijd willen werken en gepensioeneerden!!
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 02 dec 2006, 18:44

Hmm, ik ben nog maar tweede jaars (leraren opleiding Wiskunde, tweede graads NHL). Dat is zeker nog net ietsje te vroeg?? :P
Groeten, Marco

Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

dat ligt er maar net aan

Bericht door Fons Zoon » 05 dec 2006, 16:20

Beste marco,

Studenten in het tweede jaar kunnen altijd solliciteren op vervangingswerk en kleinere bezettingen. Natuurlijk vinden wij het niet verantwoord dat iemand die studeert voltijd aan de slag gaat en daarmee het risisco loopt te sjeesen. :shock:

Mocht je geintresseerd zijn dan kan je altijd contact opnemen. kijk op http://www.deonderwijsbv.nl voor meer info. :?:

met vriendelijk groet,

Fons Zoon
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 05 dec 2006, 17:05

Hmmm, ik heb standaard 2 dagen per week vrij ingeroosterd en dan hoef ik eigenlijk meestal niet veel te doen. Het klinkt dus op zich wel interessant, maar voordat ik actie onderneem: hebben jullie wel wiskundigen in het Noorden nodig?? Ik woon in Drachten en eigenlijk kan qua afstand Groningen/Leeuwarden nog net ;).
Groeten, Marco

Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Fons Zoon » 06 dec 2006, 10:23

Beste Marco,

wat leuk.... daar kom ik ook vandaan! kom uit de buurt Ropta en Butenwacht. Op lagere school gezeten (De Wiekslag = jenaplan). Dit v.w.b. omgeving.

Ik heb mijn collega in deze regio gevraagd om naar mogelijkheden voor jou te kijken. Zicht op individuele markten heb ik niet, daar ik landelijk opereer en met adviseurs werk.

Door je op friesland en groningen te focussen laat je een ander deel van werk aan je voorbij gaan. In de Randstad is namelijk een hoop werk. als je bijvoorbeeld vrienden of familie hier hebt zou je voor 1 a 2 dagen over kunnen komen. Weer een belangrijke ervaring rijker. Ik begrijp als geen ander dat het vertrek uit het noorden moeilijk ligt het blijven mooie omgevingen met veel ruimte. Toch is het belangrijk dat je voor ogen houdt dat je nu jong bent en nog flexibel. :lol: Er zijn meerdere constructies van inzet mogelijk.

Ik hoor van je. veel succes met de studie

groet,

fons
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 06 dec 2006, 13:56

De randstad hou ik zeker als optie ooit, alleen nu nog niet, ik ken echt eigenlijk niemand in die omgeving. Het is dus voor te veel gereis en ge-op-en-neer voor mij op dit moment. Na mijn studie wil ik misschien wel richting de randstadt.
Groeten, Marco

Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

werken

Bericht door Fons Zoon » 07 dec 2006, 09:16

Beste marco,

Volledig begrijpelijk. Mocht je meer info willen hebben over wie wij zijn en wat wij doen. De oplediingscoordinator van de NHL dhr Sjouke Wouda.

met vriendelijke groet,

Fons
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 07 dec 2006, 09:16

Het klinkt allemaal wel erg interessant. Hoe kan ik met deze man in contact komen?
Groeten, Marco

Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

contact met persoon

Bericht door Fons Zoon » 11 dec 2006, 08:41

Beste Marco,

Ik heb mijn collega geinformeerd over deze correspondentie. Hij geeft met je te willen kijken naar mogelijkheden.

je kan hem mailen m.groenhagen@deonderwijsbv.nl


Veel succes

Groet

Fons
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 11 dec 2006, 21:58

Marco schreef:Hmm, ik ben nog maar tweede jaars (leraren opleiding Wiskunde, tweede graads NHL). Dat is zeker nog net ietsje te vroeg?? :P
Beste Marco,

Ik volg sinds dit jaar de deeltijdopleiding, ben dus 1e jaars. Maar aanstaande donderdag heb ik ook een sollicitatiegesprek en veel van mijn mede-1e-jaars-student-docenten geven ook al (jaren) les zonder bevoegdheid!

Er is een groot tekort, en daar kunnen wij nu van profiteren. Je zou bijna zeggen helaas...

Maar, het moet gezegd: velen zouden er beter aan doen eerst de opleiding af te maken... :wink:
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 11 dec 2006, 22:41

dingt niks af aan het feit dat het veel te vroeg is :roll:

Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Fons Zoon » 12 dec 2006, 10:31

Het is natuurlijk een ideale positie voor de huidige wiskunde studenten en ja je kan er zeker van profiteren... alleen is het belangrijk om wel de geloofwaardigheid te bewaren en te zorgen voor rust in de onderwijsorganisatie. Exorbitante salarissen voor NAT, WIS, SCHE en ECo is wat kan gaan gebeuren maar lang niet altijd ten goede komt aan de kwaliteit. Het profijt ligt in het kunnen maken van keuzes en wellicht felxibiliteit in werk!!!

bij De OnderwijsBV draagt z'n steentje bij dat de juiste mensen op de goede plekke terecht komen op het juiste moment. Wat voor de een te vroeg is, is voor de ander ruim op tijd. Wij zijn er voor iedereen die ingezet wil worden op eigen wensen en behoeften.

We zoeken vooral flexibele mensen die op meerder locaties les kunnen en willen geven! Mobillity is the key.
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 20 dec 2006, 10:16

luijs schreef:Maar aanstaande donderdag heb ik ook een sollicitatiegesprek
En ik wilde even zeggen dat ik vanaf januari ook les ga geven!! :D
Door mijn baan als docent mis ik geen enkele les op de Fontys en ik kan mijn baan dan ook inzetten als stage, dus dat is allemaal mooi meegenomen!
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Fons Zoon
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

vakmanschap moet groeien

Bericht door Fons Zoon » 20 dec 2006, 15:51

Hartstikke mooi om te horen.
Het feit dat iemand nog geen bevoegdheid heeft hoeft absoluut niet te betekenen dat hij of zij geen docent is.. Ik denk dat je hier alleen maar door de praktijkervaring achter kan komen.

Ik moedig mensen met arbeidservaring en verstand van hun vakgebied aan om op hun eigen tempo voor de klas te komen. Echter is een combinatie van theorie en praktijk de ideale weg om je te otnwikkelen in het onderwijs!!

kortom: er zijn meerdere wegen.......

groet
Beste Wiskundigen

Wie is geintresseerd in een leuke en afwisselende baan in het onderwijs? Mail mij voor vragen en zaken over werken in het Onderwijs!

hri
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2010, 10:00

Re: Werken als Docent Wiskunde!!

Bericht door hri » 12 apr 2010, 12:19

Ik ben 62 jaar
civiel ingenieur
geen ervaring in het onderwijs
wel geïnteresseerd in werken als wiskunde leraar
wat zijn de mogelijkheden?

Plaats reactie