hey luijs!

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

hey luijs!

Bericht door Math_lover » 03 dec 2006, 16:09

Omdat je misschien mijn mail niet ontvangt, schrijf ik hier. Met mijn nieuwe donkerblauwe pet van de TU Delft om de straling van het scherm te minimaliseren, luisterend naar VNV Nation/ Front 242.

Where is my knight in shining armour? In my dreaaaamss!!!

Circling Overland
1-1-2029, the stars are shining bright!

Nerves connected to the center, we are tied to the machine
Invisible and silent, circling overland
The planemakers designed us to outturn and outmaneuver
Intruders in the skies, intruders in our skies

1-1-2029, tonight the stars are shining bright!

Backbone of the fighter force, of the defence industry,
Devoted tools of the power, warrants of the order

1-1-2029 tonight the stars are shining bright!

Silicon advisers leading the way
We reach our cruising altitude
1-1-2029, West Europe, midnight
Invisible and silent, circling overland
Scanning, taping, filing, instantly checking
Every human, car and plane of the quarters we survey

CIRCLING OVERLAND

CIRCLING OVERLAND

The Math Lover
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Math_lover » 08 dec 2006, 23:37

Gisteren zag ik op het journaal dat de VWOers niet goed genoeg zijn in wiskunde. Dat ze alleen maar tikken op een GR en de ware achtergrond niet begrijpen. Is dat niet erg oppervlakkig?

Heb de VWOers altijd als mijn grote voorbeeld gezien. Nu in slecht daglicht gezet? Ik geloof het journaal niet. Dat het VWO niet goed aansluit op de uni tja das oud nieuws.

Ik doe ook tweede fase, maar ik heb nog geen GR gekocht. Wel al eentje gezien, maar die had een toets die bleef hangen en besloten om het niet te kopen.
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 09 dec 2006, 01:14

egt, tislagn geleden dat ik zo'n hoop onzin in een berichtje heb gelezen.

-Ja het is waar dat VWO-ers geen hout kunnen van wiskunde, en het is idioot dat ze bijgespijkerd moeten worden op de universiteit. Vroeger was het niveau veel hoger. Maar het onderwijs niveleerd en daarmee ook de toelatingseis van de universiteit.

-Het is te dom voor woorden om geen GR te kopen in het studiehuis. Die gaje hard nodig hebben, maar het is niet verkeerd om zoveel mogelijk uit het hoofd te gaan doen. Daarintegen is het argument dat je er eentje gezien hebt die niet goed werkte en daarom geen eentje koopt idioot en wiskundig helemaal dom, want als die het niet doet is de kans groter dat degene die jij koopt wel goed functioneerd(kansrekening, daarbij is op de middelbare school een GR heel handig).

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Math_lover » 09 dec 2006, 17:32

Ik heb gewoon geen GR omdat ik GEEEN GELD HEB! En ik kijk heel goed uit wat ik koop, zoals vandaag, smerige BP met zijn koelvloeistof van 15 euro voor 5 liter en 1 liter voor 5.95!??? Auto kon nog wel even naar de Halfords en 5 liter voor 6.95 gekocht.

Met die ene liter had ik het niet gered, want er ging 2 liter in!!!
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 09 dec 2006, 20:01

het verwonderlijke van het hele verhaal is eigenlijk:

Waarom heb je een auto nodig als je tweede fase doet?

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 11 dec 2006, 21:50

Ach het leven is vol mysteries.

MAar het is waar. Leerlingen op het VWO (en op de HAVO) weten niet meer wat ze doen, behalve dan "2nd math < < ^ > enter + 9 =" en dan hebben ze de uitkomst. Maar wat ze nou aan het doen zijn... Geen idee...

Ik merk het aan de leerlingen die ik bijles geef dat ze voor de simpelste dingen een rekenmachine pakken. 290-10... Effe mijn GR pakken. -5 / -5... Eh...
Na een goede uitleg van dingen, een wat persoonlijkere aanpak en iets meer tijd durven ze ook dingen uit het hoofd te berekenen. Of algebraisch. Dat lijkt wel een vies woord worden tegenwoordig...
Bij mijn bijles kreeg ik een leerling zo ver dat hij de raaklijn van een grafiek uit het hoofd berekende ipv in te tikken op de rekenmachine. Dat "vond hij makkelijker".
Dan denk ik: "puntje voor mij"! Daar heeft de docent iets laten liggen!!

Dat moeten wij (als toekomstige generatie docenten wiskunde) weer terugnemen! Het hoofdrekenen en de algebra! Weg met die GR!! Het is een handig hulpmiddel, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Math_lover » 12 dec 2006, 00:04

Ik behoor net tot de rekenmachine generatie, maar nog niet de GR generatie. Uiteraard ga ik die wel een keer kopen, maar dat zal pas in 2007 zijn.

Mensen die ongeveer 7 jaar ouder zijn als mij horen niet tot de rekenmachine generatie en die kunnen veel beter hoofdrekenen. Ik heb ook erg veel mijn rekenmachines gebruikt. Ik heb bijna alle TI30s gehad, vanaf de eerste met rode leds.

Niet iedereen die de Tweede Fase doet is beneden de 20. Als je al lang weg bent van de schoolbanken en je moet 40 uur werken per week dan blijft er alleen thuisstudie over. De meeste uren zit in Elektrotechniek, na 5 tot 7 uur per week, krijg ik door die formules automatisch interesse in Wiskunde. Elektrotechniek gaat vanzelf, maar met Wiskunde heb ik eigenlijk een leraar nodig, maar zoals ik al had aangegeven heb ik daar voorlopig geen geld voor. Ik moet het hebben van vrienden.

Verder steek ik ook veel tijd in A+, dat is een certificaat voor PC Technicus. Waar ik in godsnaam mee bezig ben?

Industriele Automatisering van Dirksen, Arnhem. Ik richt mij op de arbeidsmarkt. Met een HAVO certificaat wiskunde kan je niet zo veel. Bijvoorbeeld bij Technicum zijn ze helemaal niet geinteresseerd of je HAVO of zelfs VWO hebt. Het gaat hun om MTS/HTS/WO.
Daarom is het voor mij belangrijker om nadruk te leggen op Elektro en A+.

Voor mij is een B1 certificaat eventueel ook interessant omdat je dan bij Dirksen kunt doorstromen naar HBO, maar dan mag je 20 uur per week uittrekken. Soms doe ik gek, maar ik weet wat ik kan. Die 20 uur ga ik alleen halen met een part time baan. Ook werkt dit systeem alleen als je kan studeren op je werk plek met toestemming van je werkgever, dus als daar iets mis gaat ligt je studie vast.

Te hoog grijpen heb ik in mijn leven te vaak gedaan. Het is al heel mooi dat ik vooruitgang boek op MBO niveau. Nu is het de hoogste tijd om de LOI wiskunde boeken open te slaan.
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 13 dec 2006, 00:13

Wauw!
Dat valt niet mee om naast je baan te studeren!

Goed bezig!! Succes!
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Math_lover » 15 dec 2006, 15:55

Jah, mijn gebed is verhoord! Ik heb een GR! Het is wel geen plus, maar ik ben compleet!

Afbeelding
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 15 dec 2006, 17:25

vooral die beer erbij doet het hem :)
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 15 dec 2006, 18:04

Hoe heet'ie?
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 15 dec 2006, 19:02

ik stel voor KLAAS WILLEM GERARD

niet vragen waarom dat was gewoon het eerste wat in me op kwam en het slaat nergens op
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Math_lover
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 jun 2006, 21:14
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Math_lover » 17 dec 2006, 00:12

Die beer heet Roger. Die heb ik 4 jaar geleden gekocht bij de Shell aan de A4 voor Hoofddorp.
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater"

Albert Einstein 1879 -1955

Plaats reactie