Domme Friezen, slimme Belgen en andere onzin

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Domme Friezen, slimme Belgen en andere onzin

Bericht door Sjoerd Job » 08 jan 2007, 10:35

karenVO schreef:dus conclusie: belgen zijn over het algemeen slimmer dan nederlanders ;)

nee serieus, het wiskundeniveau ligt hier gewoon hoger, wat niet wil zeggen dat wij 'slimmer' zijn, het is hier gewoon moeilijker.
en dat is echt waar, dus geen grap. ik ken namelijk iemand die voor astronaut studeerde. hij is die studie in nederland gaan doen en mocht een deel van de wiskunde 'overslaan' omdat ie dat al gezien had in België dus. ik weet niet meer precies hoe de vork aan de steel zit, maar als ik hem nog eens zie, zal ik het zeker vragen. :roll:

en btw: jullie denken dat Belgen dom zijn en maken altijd moppen over ons, maar hier in België maken wij gewoon moppen over domme nederlanders. 8)
Ach, domme belgen of domme nederlanders zijn altijd leuk om moppen over te maken ;)... Maar domme friezen heb ik nog nooit gezien... (komt misschien omdat ik nooit in de spiegel kijk).

Welkom! Leden zijn altijd welkom!

Mod edit: discussie ontstaan uit dit topic: viewtopic.php?t=531
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 08 jan 2007, 17:17

karenVO schreef:dus conclusie: belgen zijn over het algemeen slimmer dan nederlanders ;)
*kuch*groot dictee der nederlandse taal dit jaar*kuch*

Maar goed. Welkom op dit forum, wiskundefreak!!

Oh, en Marco, ik denk ook dat ik nog nooit een domme fries heb gezien, maar dat zal dan alleen geweest zijn omdat ik niet zo veel friezen zie... ;)
Is er ergens een foto van jou online te vinden? :twisted:
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 08 jan 2007, 18:38

luijs schreef: *kuch*groot dictee der nederlandse taal dit jaar*kuch*
dat komt omdat daar zoveel noord-nederlandse woorden inkomen :D
maar ik heb er nog nooit aan meegedaan. bestaat er geen groot wiskundedictee? want volgens mijn wiskundeleerkracht is wiskunde een taal! 8)
luijs schreef:Maar goed. Welkom op dit forum, wiskundefreak!!
zo wordt ik idd genoemd door mijn vrienden! :D

ik doe trouwens 17 januari mee aan de Vlaamse Wiskunde Olympiade! Op mijn verjaardag dan nog wel!! wat een cadeau! 8)
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 08 jan 2007, 20:20

Marco schreef:
Sjoerd Job schreef:Maar domme friezen heb ik nog nooit gezien... (komt misschien omdat ik nooit in de spiegel kijk).
Ik voel me gevleid :D.
misschien is dit wel tekenend voor de al dan niet domheid van friezen. ze zien het zelf gewoon niet :wink:
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 08 jan 2007, 22:54

karenVO schreef:ik doe trouwens 17 januari mee aan de Vlaamse Wiskunde Olympiade! Op mijn verjaardag dan nog wel!! wat een cadeau! 8)
Hey, ik ben de 18e jarig!
Maar goed, dat je dat een kado (cadeau?) noemt moet je zelf weten, ik heb een vrije dag op mijn verjaardag, dat is een kado... ;)
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 09 jan 2007, 09:53

karenVO schreef: bestaat er geen groot wiskundedictee? want volgens mijn wiskundeleerkracht is wiskunde een taal! 8)
Sterker nog, wiskunde is de meest universele taal op deze wereld! Overal ter wereld geldt 1 + 1 = 2, uitzonderingen van paar primitive afrikaanse stammen daargelaten, daar is 1 + 1 gewoon 'veel' (echt waar!).

luijs schreef:Is er ergens een foto van jou online te vinden? :twisted:
Ik lijk hier wel een beetje op: (of niet Sjoerd Job? :P)
Afbeelding
Groeten, Marco

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 09 jan 2007, 11:50

Marco schreef:
karenVO schreef: bestaat er geen groot wiskundedictee? want volgens mijn wiskundeleerkracht is wiskunde een taal! 8)
Sterker nog, wiskunde is de meest universele taal op deze wereld! Overal ter wereld geldt 1 + 1 = 2, uitzonderingen van paar primitive afrikaanse stammen daargelaten, daar is 1 + 1 gewoon 'veel' (echt waar!).

luijs schreef:Is er ergens een foto van jou online te vinden? :twisted:
Ik lijk hier wel een beetje op: (of niet Sjoerd Job? :P)
Afbeelding
Zeer zeker niet. Het komt niet eens in de buurt. (Alhoewel het wel klopt dat je een nerd bent, zo vaak ben je niet in de buurt van een Beauty)

Een wiskunde dictee klinkt wel grappig, maar hoe zou je dat moeten doen. Daarnaast, er zijn verschillende notaties...

Het logaritme van 10 met grondtal 2 kan je als schrijven, en als . De eerste is gebruikelijk in nederland, de tweede kom ik meer voor in internationale teksten...

Logische implicatie heb ik geleerd in leeuwarden met en op utrecht met . In leeuwarden is mij zelfs verteld dat de notatie die utrecht gebruikt nooit mag.

Dat zijn slechts 2 verschillen in notaties. Er zijn meer, en ook conventies die niet iedereen gebruikt, maar anderen weer wel.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 09 jan 2007, 12:11

Sjoerd Job schreef:(Alhoewel het wel klopt dat je een nerd bent)
En bedankt... (moet jij zeggen :twisted: )

*me gaat op zoek naar een hippe foto
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 09 jan 2007, 16:20

Marco schreef:Sterker nog, wiskunde is de meest universele taal op deze wereld! Overal ter wereld geldt 1 + 1 = 2, uitzonderingen van paar primitive afrikaanse stammen daargelaten, daar is 1 + 1 gewoon 'veel' (echt waar!).
Nog erger, het is de enige universele taal, dus ook op andere planeten!

Tenminste, daar gaan de meeste wetenschappers vanuit. Vandaar dat ze een jaar of 20 geleden ook al een grote ruimtesonde wegschoten met informatie over onze planeet, de mens etc om aliens de weg te wijzen naar ons. In die sonde zat het 'bewijs' dat mensen ontwikkeld zijn. Ze gaven met plaatjes de stelling van pythagoras weer en nog enkele andere wiskundige dingen.

Alsof intelligente aliens zullen denken dat we wel ruimtesondes kunnen bouwen maar geen schuine zijde kunnen uitrekenen... :roll:
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 09 jan 2007, 17:29

luijs schreef: Hey, ik ben de 18e jarig!
Dat zal ik proberen te onthouden... :D
luijs schreef: Maar goed, dat je dat een kado (cadeau?) noemt moet je zelf weten, ik heb een vrije dag op mijn verjaardag, dat is een kado... ;)
hier in het ternatse sint-jozef krijgen we maar weinig vrije dagen... :(
of wacht, ik denk dat ik de week na mijn verjaardag een dag vrij heb... dat wordt een dagje Brussel! 8)

@Marco: zie je er echt zo dwaas en nerdie uit als die tweeling uit Beauty and the nerd?? dat is bijna onmogelijk! :lol:
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 09 jan 2007, 18:04

karenVO schreef:@Marco: zie je er echt zo dwaas en nerdie uit als die tweeling uit Beauty and the nerd?? dat is bijna onmogelijk! :lol:
Nee hoor, tenminste dat denk ik niet. Oordeel zelf:
Afbeelding
(Big ass examen foto, beetje zoomen misschien ;))
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 09 jan 2007, 22:24

Sjoerd Job schreef:Maar domme friezen heb ik nog nooit gezien...
Marco schreef:Afbeelding
:twisted: :roll: :wink: :mrgreen:
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 09 jan 2007, 22:38

luijs schreef:
Sjoerd Job schreef:Maar domme friezen heb ik nog nooit gezien...
Marco schreef:Afbeelding
:twisted: :roll: :wink: :mrgreen:
GO luijs :twisted: :roll:
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 09 jan 2007, 22:40

Marco schreef: Sterker nog, wiskunde is de meest universele taal op deze wereld! Overal ter wereld geldt 1 + 1 = 2, uitzonderingen van paar primitive afrikaanse stammen daargelaten, daar is 1 + 1 gewoon 'veel' (echt waar!).
1+1=3 voor relatief grote waardes van 1
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 10 jan 2007, 01:03

luijs schreef:
Sjoerd Job schreef:Maar domme friezen heb ik nog nooit gezien...
:twisted: :roll: :wink: :mrgreen:
Ignorance is bliss.

(Aan de andere kant, er bestaan geen domme mensen, alleen maar mensen die zich hebben aangeleerd om dom te doen)

(Aan de andere kant, het is dom om je aan te leren om dom te doen, dus zijn die mensen dom)

Eerlijk gezegd gooi ik Marco niet onder het kopje dom. Ik heb hem minstens 1 niet-domme uitspraak horen maken. Wanneer weet ik niet meer.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Plaats reactie