oneindige hoeveelheid oneindige getallen

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 07 mar 2007, 19:43

dan wil ik even wijzen op de url die eindigt op .nl 8)
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

TD
Moderator
Moderator
Berichten: 363
Lid geworden op: 20 sep 2005, 23:22

Bericht door TD » 07 mar 2007, 20:25

Begrijp ik dat wij (lees: Belgen, i.c. Vlamingen) hier niet welkom zijn? :twisted:

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 07 mar 2007, 22:46

wat jij begrijpt, c.q. leest, moet je zelf maar weten, ik heb dat in ieder geval nooit gezegd
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 07 mar 2007, 22:50

Dit is niet een racistisch forum, dus ook belgen zijn welkom. Zolang de mensen of gewoon geinige dingen posten, of bezig zijn met wiskunde, vind ik het goed. (Dus geen spammers)
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 08 mar 2007, 09:59

Sjoerd Job schreef:Dit is niet een racistisch forum, dus ook belgen zijn welkom. Zolang de mensen of gewoon geinige dingen posten, of bezig zijn met wiskunde, vind ik het goed. (Dus geen spammers)
Ik ga daar niet mee akkoord. ik vind dat er op elk forum iemand moet zijn die spamt en die dwaze dingen post die niets met de discussies te maken hebben... Ik ben zo vriendelijk om deze taak vrijwillig op mij te nemen. wees dus maar blij dat ik er nog ben! 8) :lol:
Sjoerd Job schreef:[...]of bezig zijn met wiskunde, vind ik het goed
gelukkig ben ik ook met wiskunde bezig hoor!
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 08 mar 2007, 10:38

karenVO schreef:Ik ga daar niet mee akkoord. ik vind dat er op elk forum iemand moet zijn die spamt en die dwaze dingen post die niets met de discussies te maken hebben...
Dat vind ik niet! dus wat doe je hier nog?? :twisted:

:P
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 08 mar 2007, 19:21

karenVO schreef:
Sjoerd Job schreef:Dit is niet een racistisch forum, dus ook belgen zijn welkom. Zolang de mensen of gewoon geinige dingen posten, of bezig zijn met wiskunde, vind ik het goed. (Dus geen spammers)
Ik ga daar niet mee akkoord. ik vind dat er op elk forum iemand moet zijn die spamt en die dwaze dingen post die niets met de discussies te maken hebben... Ik ben zo vriendelijk om deze taak vrijwillig op mij te nemen. wees dus maar blij dat ik er nog ben! 8) :lol:
uhm, lijkt me dat je meer onder het kopje "geinige dingen posten" hoort, zodra je gaat spammen, ben ik het met marco eens, wat doe je hier dan nog

:wink:
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 08 mar 2007, 19:44

Marco schreef:
karenVO schreef:Ik ga daar niet mee akkoord. ik vind dat er op elk forum iemand moet zijn die spamt en die dwaze dingen post die niets met de discussies te maken hebben...
Dat vind ik niet! dus wat doe je hier nog?? :twisted:

:P
Wedden dat als ik 'm zou peren (haha, wat een leuke hollandse uitdrukking! 8) ), jullie mij op jullie blote kniën zouden komen smeken om terug te komen?? 8)

of misschien ook niet... :wink:
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 08 mar 2007, 20:01

die weddenschap durf ik wel aan, zeg maar waarvoor en you got yourself a deal

moet niet veel gekker worden, op m'n blote knieën gaan smeken of een of ander forumlid terug wil komen, :roll:
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Dinkydau
Vast lid
Vast lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 feb 2007, 17:33
Locatie: Klaud
Contacteer:

Bericht door Dinkydau » 08 mar 2007, 20:28

Sjoerd Job schreef: Je bent geen n00b. Je bent alleen minder gevorderd.
Ja zo zou je het ook kunnen zeggen.
Sjoerd Job schreef: Sorry voor het vreemde teken, het is soms lastig om te weten wat wel en niet wordt gesnapt... Wanneer de ander bekend is met de notatie, is het mijns inziens makkelijker en duidelijker om deze notatie te gebruiken.
Maakt niet uit, nu weet ik dat en als iemand later nogeens dat teken gebruikt hoef ik niet meer te vragen wat het is.
Sjoerd Job schreef:
Voorbeeld: 3 is niet hetzelfde als 5, en 4 ligt er tussen in. , maar 3 zit er tussen in (samen met een stapel andere getallen).

Nu, ik heb 0 en . Ik kan makkelijk een getal er tussen in bedenken. . Dit is toch er exact tussen in. Maar, dit getal is weer hetzelfde als , want (oneindig + 1 = oneindig). Maar dit is groter dan ons eerste getal, nietwaar?
Dus we hebben ... Dus we hebben nu dat tegelijk groter en kleiner dan een ander getal is...

Ik hoop dat ik hiermee voldoende heb beargumenteerd dat de redenatie niet opgaat.
? Gebruik je daar nou het getal pi? Dat heeft toch niks met het gemiddelde van 4 en 5 te maken?

En ik snap nu wel dat dat getal inderdaad niet klopt maar hoe moet het dan wel?
Sjoerd Job schreef: Nu, jij geeft mij een klein getal... . Die a of b maakt mij niet zoveel uit... het gaat mij vooral om die k. Dus, neem ik het logaritme. . (de haakjes naar boven betekenen naar boven af ronden...). Ik hoop dat je de betekenis van het logarithme al kent. Als laatste moet je dan nog aantonen dat voor alle n > c geldt dat
Daar zien we dus weer dat ik inderdaad nog niet zo ver gevorderd ben.
Ik weet eigenlijk alleen waar logaritme mee te maken heeft verder niks.
karenVO schreef:
Sjoerd Job schreef:Dit is niet een racistisch forum, dus ook belgen zijn welkom. Zolang de mensen of gewoon geinige dingen posten, of bezig zijn met wiskunde, vind ik het goed. (Dus geen spammers)
Ik ga daar niet mee akkoord. ik vind dat er op elk forum iemand moet zijn die spamt en die dwaze dingen post die niets met de discussies te maken hebben... Ik ben zo vriendelijk om deze taak vrijwillig op mij te nemen. wees dus maar blij dat ik er nog ben! 8) :lol:
Daar ben ik het helemaal meeeens.
Als het maar niet te irritant wordt.

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 09 mar 2007, 18:26

Hugo schreef:die weddenschap durf ik wel aan, zeg maar waarvoor en you got yourself a deal

moet niet veel gekker worden, op m'n blote knieën gaan smeken of een of ander forumlid terug wil komen, :roll:
Phuh, ik ben er zeker van da ge mij nog gaat missen! 8)
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 09 mar 2007, 19:01

karenVO schreef:
Hugo schreef:die weddenschap durf ik wel aan, zeg maar waarvoor en you got yourself a deal

moet niet veel gekker worden, op m'n blote knieën gaan smeken of een of ander forumlid terug wil komen, :roll:
Phuh, ik ben er zeker van da ge mij nog gaat missen! 8)
Tuurlijk. Als jij weg bent mist hij de winst van de weddenschap ;). Dus, hoe het ook zij, als er geen weddenschap is, en je gaat, missen we je niet. Maar als jij een weddenschap met Hugo sluit, dan wint hij omdat hij jou niet mist, maar hij mist de prijs, dus mist hij jou, dus win jij, maar dan mist hij jou niet, dus heb je helemaal niet gewonnen.

Ik vind de weddenschap paradoxaal.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Bericht door KarenVO » 09 mar 2007, 19:05

Sjoerd Job schreef:Tuurlijk. Als jij weg bent mist hij de winst van de weddenschap ;). Dus, hoe het ook zij, als er geen weddenschap is, en je gaat, missen we je niet. Maar als jij een weddenschap met Hugo sluit, dan wint hij omdat hij jou niet mist, maar hij mist de prijs, dus mist hij jou, dus win jij, maar dan mist hij jou niet, dus heb je helemaal niet gewonnen.

Ik vind de weddenschap paradoxaal.
Ik vind het vooral heel verwarrend... 8)
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 09 mar 2007, 19:31

dat komt omdat het niet klopt
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Jorrit
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2007, 09:24
Locatie: Drachten

Bericht door Jorrit » 09 mar 2007, 20:47

klopt het niet dan bonkt het wel... :roll:
Kennis is macht;
Ik voel me machteloos.

Plaats reactie