Een docent lacht naar zijn leerling!

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
Berdar
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 mei 2007, 16:32
Locatie: Gent-België

Een docent lacht naar zijn leerling!

Bericht door Berdar » 07 mei 2007, 21:35

Een docent wiskunde heeft mij verteld dat één van zijn leerlingen twee bladzijdes vol geschreven heeft om de afgeleide van de Cos(PI) te vinden.Toch vindt hij geen resultaat. Daarachter heb ik aan die docent gevraagd:Bent u zijn docent geweest? Ik krijg een antwoord 'JA' van hem.
Jammer!...
:cry:

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 18 mei 2007, 01:50

Ik snap hem niet.. :( het is wel al laat...

Waarom was het jammer? (A)

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Sjoerd Job » 18 mei 2007, 07:58

Om een stukje ``A Beautiful Mind'' te citeren.

Een nieuwe professor wiskunde komt de klas binnen. Het is gigantisch warm binnen, en het raam staat open. Nagenoeg vrijwel onder het raam, zijn een aantal werklieden bezig, en maken zo veel lawaai. De professor doet het raam dicht, waarop de klas begint te klagen.
Professor: ``Your comfort comes second to my ability to hear my own voice.'' (Jullie comfort komt als tweede ten opzichte van de mogelijkheid om mijn eigen stem te horen)
Even later staat een leerlinge (toekomstige vrouw) op, loopt naar het raam, doet het open. Fluit, en vraagt de werklieden als ze ook tijdelijk ergens anders zouden kunnen werken.
Professor: ``As you will see in this course, there can be multiple ways to solve a problem'' (Zoals jullie zullen merken, zijn er meerdere manieren om een probleem op te lossen)

Vrije herinnering van citaten. en vrij vertaalt.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Berdar
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 mei 2007, 16:32
Locatie: Gent-België

Bericht door Berdar » 18 mei 2007, 19:44

Uit slechte omstandigheden goede conclusie trekken is dit :!:
:)
Let op : Al mijn vragen zijn geen opgave!

Berdar
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 mei 2007, 16:32
Locatie: Gent-België

Bericht door Berdar » 18 mei 2007, 20:05

Thomas schreef:Waarom was het jammer?
Omdat het grote schuld van die docent is.Een normale leerling kan iets leren maar moet niet alles vooraf weten.Als een docent niet in staat is om een simpele regel te leren aan een van zijn leerlingen moet het toch geen schuld van die leerling zijn.Het zit er dik in dat die docent hen niet goed geleerd heeft dat Cos(PI) een constante is.Voor een leerling in een lyceum zou het volgens mij niet te moeilijk zijn om te weten dat de afgeleide van een constante( bv:3) nul is.Misschien was die docent slim genoeg en een redelijk goede wiskundige maar zeker geen goede docent.
Let op : Al mijn vragen zijn geen opgave!

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 18 mei 2007, 22:38

hey berdar, het valt me nu eigenlijk pas op, maar je berichten zijn vervelend om te lezen omdat je geen spatie na een zin hebt.

vervelend is misschien een groot wordt, maar met de grote lappen tekst, die overigens wel altijd ergens op slaan, is het niet fijn.

@thomas, hoeveel bladzijde gebruik jij voor de afgeleide van ? als je leraar bent van iemand die daar 2 bladzijdes vol over schrijft en het dan nog verkeerd doet ook, dan is dat op z'n zachts gezegd jammer.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Berdar
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 mei 2007, 16:32
Locatie: Gent-België

Bericht door Berdar » 19 mei 2007, 16:14

Ik zal je kritiek in acht nemen, Hugo.

Volgens mij, "altijd nergens op slaan" is meer negatief dan "altijd ergens op slaan".Denk je dat het niet zo is?

Hoewel ik "altijd nergens op slaan is meer negatief dan altijd ergens op slaan" zeg, ben ik van bewust dat mijn stijl vervelend en stresserend is.

Dan moet ik meer opletten.Sory.
Let op : Al mijn vragen zijn geen opgave!

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 21 mei 2007, 15:35

haha op die manier.. Zo had ik het nog niet bekeken...

Ik weet dat de afgeleide van cos(pi) 0 is... =)

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 21 mei 2007, 17:25

je kunt moeilijk stellen dat het stom is van die leerling, als het je niet goed geleerd wordt.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Bericht door Thomas » 21 mei 2007, 18:47

Hmm, uit ervaring weet ik dat het vaak aan de onoplettendheid van de leerling ligt.

(ervaring waarin ik de leerling ben)

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 21 mei 2007, 20:57

En dan vanuit de docent gesproken:
Daar heb je zeker een punt. :)

LEerlingen komen vaak met hun boek naar mij toe "ik snap vraag 11 niet" omdat er dan naar nieuwe theorie gevraagd wordt. Dan zeg ik ze altijd eerst maar eens dat rode blokje te lezen dat er 3 cm boven staat en in 99% van de gevallen is het dan alweer duidelijk. ;)
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 21 mei 2007, 22:42

luijs schreef:En dan vanuit de docent gesproken:
Daar heb je zeker een punt. :)

LEerlingen komen vaak met hun boek naar mij toe "ik snap vraag 11 niet" omdat er dan naar nieuwe theorie gevraagd wordt. Dan zeg ik ze altijd eerst maar eens dat rode blokje te lezen dat er 3 cm boven staat en in 99% van de gevallen is het dan alweer duidelijk. ;)
je kan dus niet goed voorlezen, ja dan krijg je dat :P
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Plaats reactie