kansberekening loting

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
roanja
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2011, 13:09

kansberekening loting

Bericht door roanja » 24 okt 2011, 13:17

mijn vraag gaat dus over kansberekening hier was ik vroeger al niet zo goed in dus ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.
ik sta ergens 6 jaar ingeschreven op woningen.
1 keer per maand kan ik reageren op 3 woningen (loting) keer 12 maal per jaar.
BINNEN HOEVEEL JAAR ONGEVEER ZAL IK EEN KEER MOETEN WORDEN INGELOOT?
Alvast bedankt en alle hulp is welkom.

roanja

roanja
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2011, 13:09

Re: kansberekening loting

Bericht door roanja » 24 okt 2011, 13:19

misschien helpt het als ik erbij vertel dat er gemiddeld 420 woningzoekende zijn per woning met een inlotingskans van 5 procent..........(dat weet ik wel)......

roanja

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: kansberekening loting

Bericht door David » 24 okt 2011, 15:27

Je moet niet worden ingeloot. De kans bestaat dat dat niet gebeurt.

Hebben alle 420 woningzoekenden per woning een inlotingskans van 5% (?)? Of is het 5% kans dat iemand wordt ingeloot? Of..
Begin eventueel met de kans dat je niet wordt ingeloot. 1 - die kans is dat je minstens en keer wordt ingeloot. Dus dat je wordt ingeloot en dat is wat je wilt.
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: kansberekening loting

Bericht door Sjoerd Job » 24 okt 2011, 18:19

Tevens hangt het van de woningbouwvereniging af wat er gebeurt.

Bijvoorbeeld bij Woningnet, gebruiken ze (naar wat ik mij herinner) een systeem waarbij mensen met een langere inschrijftermijn eerder worden gekozen. Dat wil zeggen, je positie in de lijst (van de woning) is alleen maar afhankelijk van je positie op de globale wachtlijst (en misschien ook nog van je voorkeurskeuze.)
Naar wat ik weet is er later ook nog een `responsfrequentie'-compensatie ingevoerd, zodat iemand die zich inschrijft en over 20 jaar pas reageert niet voorgaat op iemand die pas 10 jaar ingeschreven staat en elke keer gereageerd heeft.

Als dit een praktijkvraag is, is het heel belangrijk om de opzet te weten die zij zelf gebruiken.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Plaats reactie