kan iemand mij helpen met interpretatie van dit tabel?

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
marjolijnn2
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2015, 08:42

kan iemand mij helpen met interpretatie van dit tabel?

Bericht door marjolijnn2 » 05 sep 2015, 08:44

hallo allemaal,

Ik wil graag kijken wat de waarde van antibiotica profylaxe bij bijtwonden is. Ik heb nu een tabel met resultaten van 6 artikels.

groep 1 met bijtwonden kreeg antibiotica
groep 2 is de controlegroep, die kreeg geen antibiotica

de resultaten worden in odds ratio geschreven, ik heb nu wel over odds ratio gelezen, maar ik snap het gewoon niet als ik naar dit tabel kijk. kan iemand mij het aub uitleggen?

onder de tabel staat: For dog bites, there was no statistically significant reduction of infection
rate after the use of prophylactic antibiotics (4% (10/225)) compared to the control group (5.5% (13/238)); (OR 0.74, 95% CI 0.30 to 1.85). Heterogeneity was not observed in this sub-category.
Excluding studies with losses to follow-up higher than 10% or excluding a quasi-randomised study (Boenning 1983) did not change the results.

- hoe komen ze aan dat er geen significante verschil is tussen beide groepen? er staat : (OR 0.74, 95% CI 0.30 to 1.85) --> wat betekenen deze getallen?
- onder de tabel staat heterogeneity: 0.0%, hoe interpreteer ik dit?

Ik hoop dat een van de einsteins hier mij kan helpen met deze 2 vragen:(

Tabel:
Afbeelding

Gebruikersavatar
wnvl
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1490
Lid geworden op: 05 okt 2011, 16:30

Re: kan iemand mij helpen met interpretatie van dit tabel?

Bericht door wnvl » 05 sep 2015, 16:02

(OR 0.74, 95% CI 0.30 to 1.85) --> wat betekenen deze getallen?

De verwachte odds ratio is 0.74. Het 95% betrouwbaarheidsinterval ligt tussen 0.30 en 1.85. 1 ligt midden in dit interval, dus er is geen significant effect van de behandeling.

Plaats reactie