Ik heb een groep van 1.000 mailadressen. Daarvan wil ik de helft aanbieding A sturen en de andere helft aanbieding B. Maar ik wil de resultaten graag vergelijken met een controlegroep die ik helemaal geen aanbieding doe.
Hoeveel van die 1.000 mailadressen moet ik minimaal gebruiken als controlegroep om statistisch significant te zijn? (Ik wil namelijk zo veel mogelijk mensen wel een aanbieding doen.) Graag het antwoord inclusief de bijbehorende formule, zodat ik het aantal de volgende keer zelf kan berekenen.
Hoe groot moet controlegroep minimaal zijn
-
- Nieuw lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 mar 2017, 15:11
Re: Hoe groot moet controlegroep minimaal zijn
Je doet een Anova?
Uiteraard hangt dat ook af van de verwachte effectgrootte.
Daar is trouwens geen eenvoudige formule voor. Bereken dat best met gpower ofzo.
Uiteraard hangt dat ook af van de verwachte effectgrootte.
Daar is trouwens geen eenvoudige formule voor. Bereken dat best met gpower ofzo.