Statistiek toepassing in mijn onderzoek.

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
HefBundy
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2017, 15:32

Statistiek toepassing in mijn onderzoek.

Bericht door HefBundy » 22 mei 2017, 15:33

Beste forumleden,

Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeerperiode en loop vast op het beschrijven van mijn resultaten.
Het doel van dit onderzoek is om de huidige informatie- en communicatieprocessen te optimaliseren. hierbij wil ik eerst onderzoeken wat de huidige doorlooptijden zijn van het bedrijf en deze formuleren in mijn onderzoek.

De deelvraag voor luidt als volgt:
"Wat zijn de doorlooptijden van de huidige informatie- en communicatieprocessen tussen de afdeling ........?"

Nu ontstaat het probleem dat ik alleen uitspraak kan doen over de gemiddelde doorlooptijden van het bedrijf en ik dit eigenlijk van onvoldoende niveau vindt om alleen dat te verantwoorden in mijn onderzoek. Ook kan ik nu niet echt uitspraak doen om mijn hoofdvraag te beantwoorden. op welke wijze kunnen de huidige informatie- en communicatieprocessen geoptimaliseerd worden.


Nu is de vraag of jullie forumleden mij kunnen helpen om op verschillende statistische manier meer uitspraak kan doen op verschillende punten vanuit mijn data-analyse. Is het bijvoorbeeld mogelijk door gebruik te maken van tools in Excel een andere statische formule hierop los te laten om uitspraak te doen over de doorlooptijden binnen het bedrijf. Ik heb de data-analyse voor beide afdelingen toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Plaats reactie