Wiskundig spel

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
annette
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2005, 15:28

Wiskundig spel

Bericht door annette » 06 nov 2005, 15:43

Ik moet voor een praktische opdracht een wiskundig spel bedenken met een positieve verwachtingswaarde. Het moet vergelijkbaar zijn met bijvoorbeeld Roulette. Het moet een spel zijn waarbij mensen hun geld inzetten en hopelijk zelf meer terug winnen, en voor jou hopelijk verliezen. Het spel moet aanlokkelijk genoeg zijn om veel mensen het te laten spelen ( de winstkans moet voor de spelers dus reeel zijn of nog mooier, de spelers moeten denken dat hun winstkansen reeel zijn.
Het is de bedoeling dat je dit doet voor een jubeleumfeest vand e school, het spel is dus nodig voor 1 avond

De berekeningen die ik er bij moet leveren, om ana te tonen dat ik winst maak, kansverdeling, stochast etc. dat lukt me denk ik wel allemaal zelf aan de hand van mijn boek.

Alleen het verzinnen van een origineel en leuk spel vind ik nogal lastig, ik heb wel een paar ideetjes maar die zijn niet erg origineel.

Wie heeft er misschien een paar ideetjes voor een spel met een positieve verwachtingswaarde

Alvast bedankt,

gr. annette

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 08 nov 2005, 08:26

Mag het ook een bestaand spel zijn, want als je zelf een moet bedenken dan wordt dat erg moeilijk, voornamelijk omdat je moet testen of het wel werkt.
Groeten, Marco

BrendB
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2006, 11:35

Bericht door BrendB » 20 sep 2006, 11:37

Deze opdracht klinkt goed voor m'n eigen PO. Ik zit nu in 6VWO, maar ben erg slecht in Wiskunde :oops: Iemand een idee hoe ik zo'n onderwerp moet uitwerken??

Thxxx

Plaats reactie