Wie kan mij helpen??!

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Elmoro
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:39

Wie kan mij helpen??!

Bericht door Elmoro » 29 nov 2007, 19:44

Hoi, ik zit met deze opgave. Mijn probleem is gewoon dat ik wenig snap van normale verdelingen.
Ik heb een Casio Grafisch rekenmachine(witte). Wie kan deze opgaves mij goed uitleggen en een beetje goed uitwerken, zodat ik die antwoord dan ook snap. Ik ben jullie erg dankbaar.

Opgave 3 Caloriearm dieet
Wij kijken in deze opgave naar het verband tussen voeding en de levensduur van muizen. Daarbij vergelijken we muizen die van jongs af aan een gewoon dieet krijgen met muizen die van jongs af aan een caloriearm dieet krijgen. Een caloriearm dieet bevat slechts de helft van het aantal calorieën van het gewone dieet. Bij muizen die gevoed worden volgens een gewoon dieet is de levensduur bij benadering normaal verdeeld met een gemiddelde van 33 maanden en een standaarddeviatie van 2,7 maanden.

4p Vraag 7
Bereken hoeveel procent van deze muizen de leeftijd van 36 maanden bereikt.

Muizen met het caloriearme dieet hebben een gemiddelde levensduur van 45 maanden. Dit hogere gemiddelde wijst er al op dat het caloriearme dieet het verouderingsproces vertraagt. Behalve op de gemiddelde levensduur letten we ook op de 'maximale' levensduur in elke groep muizen; daarmee wordt de levensduur bedoeld die door slechts 0,1% van de muizen overschreden wordt. Bij muizen met het caloriearme dieet is deze 'maximale' levensduur 51,5 maanden.

Neem aan dat ook bij muizen met het caloriearme dieet de levensduur normaal verdeeld is.

4p Vraag 8
Toon aan dat de levensduur van muizen met het caloriearme dieet een standaarddeviatie van 2,1 maanden heeft.

Ook wat de 'maximale' levensduur betreft is er een aanzienlijk verschil tussen beide groepen muizen. Van de muizen met het caloriearme dieet leeft een groot percentage langer dan de 'maximale' levensduur van muizen met het gewone dieet.

5p Vraag 9
Bereken dit percentage.

Plaats reactie