Stel dat je product A en product B promoot en dit zijn de resultaten:
GEGEVENS
Product A
Kliks op je promotie link: 480
Verkopen: 12
Commissie per verkoop: 20 euro
Totale opbrengst is dan: 240 euro
Product B
Kliks op je promotie link: 460
Verkopen: 11
Commissie per verkoop: 25 euro
Totale opbrengst is dan: 275 euro
VRAAG
Leg uit of product B significant meer oplevert dan product A, als je uitgaat van een significantie niveau van 95%.
Weet iemand het antwoord en de formule (of formules) die erbij hoort waarmee je dit kan uitrekenen?
Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)
-
- Nieuw lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:15
Re: Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)
voor product A is de verhouding succesvolle klikken op totaal: 12/480, voor product B: 11/460
A brengt 20 euro op per verkoop, B: 25
ik zou dus de verhouding nemen: A: 12/480 *20, B: 11/460*25 en vergelijken, of zie ik het verkeerd?
A brengt 20 euro op per verkoop, B: 25
ik zou dus de verhouding nemen: A: 12/480 *20, B: 11/460*25 en vergelijken, of zie ik het verkeerd?
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.
-
- Nieuw lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:15
Re: Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)
Ik heb het ondertussen in excel gemaakt. Het is behoorlijk ingewikkeld, ik ben er dan ook een tijd mee bezig geweest.
Maar je berekend de conversie per product (voor A bijvoorbeeld 12/480). Product B levert wel meer op, namelijk 25% dus je doet nog de conversie van product B x 1,25.
Daarna bereken je de z-score en p-waarde en kom je uit op een significantie van 67,67%.
Dat is te weinig voor een significant effect want dan had het 95% moeten zijn.
Product B is dus wel beter maar niet significant dus moet je meer data verwerven voor dat je echte conclusies kan gaan trekken. Product A heeft nu nog 100-67,67 = 32,33% om alsnog product B te verslaan.
Maar je berekend de conversie per product (voor A bijvoorbeeld 12/480). Product B levert wel meer op, namelijk 25% dus je doet nog de conversie van product B x 1,25.
Daarna bereken je de z-score en p-waarde en kom je uit op een significantie van 67,67%.
Dat is te weinig voor een significant effect want dan had het 95% moeten zijn.
Product B is dus wel beter maar niet significant dus moet je meer data verwerven voor dat je echte conclusies kan gaan trekken. Product A heeft nu nog 100-67,67 = 32,33% om alsnog product B te verslaan.