Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
MisterOliver
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:15

Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)

Bericht door MisterOliver » 21 dec 2011, 22:21

Stel dat je product A en product B promoot en dit zijn de resultaten:

GEGEVENS

Product A
Kliks op je promotie link: 480
Verkopen: 12
Commissie per verkoop: 20 euro
Totale opbrengst is dan: 240 euro

Product B
Kliks op je promotie link: 460
Verkopen: 11
Commissie per verkoop: 25 euro
Totale opbrengst is dan: 275 euro

VRAAG

Leg uit of product B significant meer oplevert dan product A, als je uitgaat van een significantie niveau van 95%.

Weet iemand het antwoord en de formule (of formules) die erbij hoort waarmee je dit kan uitrekenen?

Gebruikersavatar
barto
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 654
Lid geworden op: 07 jun 2011, 16:02

Re: Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)

Bericht door barto » 23 dec 2011, 22:51

voor product A is de verhouding succesvolle klikken op totaal: 12/480, voor product B: 11/460
A brengt 20 euro op per verkoop, B: 25

ik zou dus de verhouding nemen: A: 12/480 *20, B: 11/460*25 en vergelijken, of zie ik het verkeerd?
Given that, by scientifical reasons, the state of an object is completely determined by the physical influence of its environment, the probability to roll six with a dice is either one or zero.

MisterOliver
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2011, 22:15

Re: Opbrengst Verschil (met 95% significantie niveau)

Bericht door MisterOliver » 24 dec 2011, 21:21

Ik heb het ondertussen in excel gemaakt. Het is behoorlijk ingewikkeld, ik ben er dan ook een tijd mee bezig geweest.

Maar je berekend de conversie per product (voor A bijvoorbeeld 12/480). Product B levert wel meer op, namelijk 25% dus je doet nog de conversie van product B x 1,25.

Daarna bereken je de z-score en p-waarde en kom je uit op een significantie van 67,67%.

Dat is te weinig voor een significant effect want dan had het 95% moeten zijn.

Product B is dus wel beter maar niet significant dus moet je meer data verwerven voor dat je echte conclusies kan gaan trekken. Product A heeft nu nog 100-67,67 = 32,33% om alsnog product B te verslaan.

Plaats reactie