Moeilijke berekeningen

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
godelieve
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2011, 15:02

Moeilijke berekeningen

Bericht door godelieve » 30 dec 2011, 15:32

Hallo,

ik moet voor een examen een taak maken waarin statistiek komt kijken, maar ik begrijp er zelf niets van..
Het gaat over een onderzoek waarin placebo en antidepressiva vergeleken worden. Op 12 weken werd er een meting gedaan en werd er vastgesteld dat mensen gemiddeld met placebo (controlegroep) 11,5(SD: 8,4) scoorden en met antidepressiva (experimentele groep) 9,4 (SD: 8,3) wat betreft de ernst van hun symptomen.

Nu moet ik van deze gegevens CER, EER, RRR, ARR en NNT berekenen.
Zelf kom ik uit op volgende gegevens:
CER: 0,084
EER: 0,083
RRR: -0,1%
ARR: -0,001
NNT: -1000 (er moeten duizend mensen behandeld worden met antidepressiva vooraleer er een bijkomend positief resultaat is wat betreft ernst in symptomen (denk ik dat dat wil zeggen...)
Er wordt gewerkt met een betrouwbaarheidsinterval van 95%...

Maar nu wordt er ook gevraagd dat ik bij RRR en ARR en NNT via het betrouwbaarheidsinterval de waarden bereken waartussen deze dus schommelen... Ik zit enorm in de knoei... Zou iemand mij willen helpen om al men cijfers eens te bekijken en het betrouwbaarheidsinterval ook te bezien.. Ik begrijp er namelijk niets van :s

Alvast heel heel heel hard bedankt!!!

Plaats reactie