welke toets?

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
Student82
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:21

welke toets?

Bericht door Student82 » 23 sep 2012, 21:28

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Statistiekvak is inmiddels aardig wat jaartjes geleden, dat ik dat gehaald heb en nu probeer ik het allemaal weer een beetje op te diepen, vanwege een opdracht en binnenkort een bachelor thesis....

maar 1 opdracht kom ik nu echt niet uit......

Waarschijnlijk voor de doorgewinterde statisticus pineuts, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

De opdracht.

Assignment 1a: Design a table and figure based on biking
survey.
Some years ago, a survey was conducted among foreign students in Wageningen. One of the topics
was biking.
The question ‘Do you have experience in biking?’ was answered by 55 male students and 50 female
students. 31 Males said ‘much experience’, 12 said ‘moderate experience’, 6 said ‘little experience’
and 6 said ‘no experience’. Of the females, 20 answered ‘much experience’, 11 answered ‘moderate
experience’, 8 answered ‘little experience’ and 11 answered ‘no experience’.

Assignment 1: Table.
We are interested in possible effects of sex on biking experience. Make a table (inc. legend, etc.)
that presents the biking experience of foreign students in absolute numbers and in percentages, and
that clearly shows possible sex effects. Also write your preliminary conclusion (based on what you
see) underneath the table.

Assignment 2: Figure.
For the same data, make a figure (inc. legend, etc.) that presents the biking experience of foreign
students and that clearly shows possible sex effects.
N.B. You now may do a statistical test to find out whether the sex effect on biking experience is
statistically significant.

Ik ging in eerste instantie uit van een normale verdeling, en 2 ongepaarde groepen en dacht daarom (in spss) aan een independent samples t-test... Maar toen kwam ik in de knoop met de onderverdeling van 4 groepen wat betreft ervaring. Kan wel het gemiddelde van die cijfers pakken, maar zegt dat nog niets over hoe ervaren ze zijn....
Dus wie kan me helpen welke test ik dan wel nog heb....
Multiple repons test viel ook af voor mij, omdat er per persoon maar 1 antwoord mogelijk is.

Wie kan me helpen?

Ga ervan uit, dat als ik de test weet, ik ook wel uit de rest ga komen....

Ass 1 ben ik wel uitgekomen het het gaat dus om ass 2, het doen van de test en het maken van een figuur....

Dit is de tabel die ik bij het eerste deel had gemaakt:

male a male % female a female %
much experience 31 56% 20 40%
moderate experience 12 22% 11 22%
Little experience 6 11% 8 16%
No experience 6 11% 11 22%
totaal 55 100% 50 100%


Maar dan wel goed onder elkaar natuurlijk ;




Alvast bedankt

Student82
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2012, 21:21

Re: welke toets?

Bericht door Student82 » 24 sep 2012, 00:14

Ik denk, dat ik er inmiddels toch zelf uitgekomen ben........
Heb de input anders uitgeschreven.

Plaats reactie