Help! Projectwerk Statistiek - parameters/analyse/protocol

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
rredant
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2012, 21:07

Help! Projectwerk Statistiek - parameters/analyse/protocol

Bericht door rredant » 26 nov 2012, 21:09

Hallo

Wij zijn studenten 2e bachelor en hebben voor ons vak Statistiek een projectwerk gekregen. We worden eigenlijk een beetje aan ons lot overgelaten en zitten met heel veel vragen. We hopen via deze weg enkele essentiële antwoorden te bekomen.
We zijn gekomen tot de volgende hoofdvraag:
Hoe wordt kennis van eigen bloeddruk en de risico’s van bloeddrukproblemen gerelateerd aan de eetgewoontes van de studenten 1e bachelor Biomedische Wetenschappen aan de uGent?

Om aan antwoorden te komen hebben we via een lukrake steekproef enquêtes afgenomen met de volgende deelvragen:

1. Hoe is het met jouw bloeddruk gesteld? (Laag/Hoog/Normaal/Geen idee)
2. Ben je je bewust van de risico's van een te hoge bloeddruk? (Ja/Nee)
3. Indien je problemen zou krijgen met je bloeddruk, zou je bereid zijn je huidige dieet te veranderen? (Ja,grote veranderingen/Ja, kleine veranderingen /Nee)
4. Ben je je bewust van de invloed van je voedingskeuze op je bloeddruk en is het één van de redenen waarom je al dan niet let op wat je eet? (Ja, ik let op wat ik eet en mijn bloeddruk is 1 van de factoren waarom/Ja, ik let op wat ik eet maar mijn bloeddruk is geen factor/Ik let niet op wat ik eet)
5. Vanaf welke leeftijd denk je dat je problemen kan krijgen met je bloeddruk?

En nu zitten we vast. We weten niet welke parameters van de distributie van de variabelen we moeten nemen of hoe we conclusies kunnen trekken of wat dan ook.
Er wordt ook gevraagd om een protocol op te stellen voor deze pilootstudie maar niemand weet wat dat is..
Kan iemand ons hierbij helpen? We zitten echt in nood!

Plaats reactie