Hoeveel mogelijkheden zijn er?

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
Unibet
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2013, 17:16

Hoeveel mogelijkheden zijn er?

Bericht door Unibet » 26 feb 2013, 17:32

Hallo allen,

Sinds een tijdje waag ik wel eens een gokje op voetbal wedstrijden. Af en toe win je en meestal verlies je natuurlijk. Afgelopen weken valt het mij dat als een sterke club tegen een wat mindere club speelt de uitslagen meestal 2-0, 2-1, 3-1 of 3-0 zijn.

Op deze wedsites krijg je voor een juist voorspelde uitslag (2-1) 9 x je inzet terug. Bij 3-0 is dit natuurlijk meer (11x) en bij 3-1 namelijk 13 x.

Op deze sites is het mogelijk om wedstrijden te combineren. Stel dat dat ik 3 wedstrijden neem en ik voorspel bij bijvoorbeeld alle 3 de uitslag 3-1 goed. Dan is de formule als volgt: 13 x 13 x 13 x je inzet.

Stel ik neem 3 wedstrijden en wil de volgende combinaties gebruiken. De 2-0 2-1 en de 3-0. Dan moet ik dus 3 x 3 x 3 = 27 weddenschappen aanmaken om al deze combinaties te hebben.


Ik heb al jaren geen rekenen meer gehad dus het lukt mij niet om het volgende uit te rekenen:

Ik wil op 3 wedstrijden spelen met de uitslagen: 2-0, 2-1, 3-1 en 3-0. Hoeveel weddenschappen moet ik aanmaken? Is dat 3 x 3 x 4 = 36?



Graag zie ik jullie uitleg tegemoet, ik ben er van overtuigd dat je zo af en toe met een beetje geluk wel wat leuks kan winnen. Ik leg 1 euro in per weddenschap, mochten ze allemaal met de 3-0 of 3-1 winnen dan tikt het aardig aan.

Alvast bedankt,

Ramon

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Hoeveel mogelijkheden zijn er?

Bericht door arno » 26 feb 2013, 19:04

"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie