brulkikker

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wnvl
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1490
Lid geworden op: 05 okt 2011, 16:30

brulkikker

Bericht door wnvl » 28 jun 2013, 14:21

Jan wandelde door het park van Tervuren en tot zijn grote verbazing kwam hij daar een brulkikker tegen. Hij vertelde dat aan Piet. Toen ging Piet naar het park van Leuven op zoek en vond daar ook een brulkikker. Als jij een brulkikker wil tegenkomen, naar welk van beide parken moet je gaan om de meeste kans te maken er één te vinden?

Brent
Vast lid
Vast lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:35

Re: brulkikker

Bericht door Brent » 07 jul 2013, 13:17

Je hebt een grotere kans om een brulkikker tegen te komen in het park van Tervuren naar mijn idee. Jan schonk in eerste instantie geen aandacht aan de brulkikkers, maar kwam er wel één tegen. Piet lette op en kwam in Leuven een brulkikker tegen. De kans is groter dat Jan al een aantal brulkikkers voorbij heeft gelopen voordat eentje hem opviel dan dat dit voor Piet zo was.

Gebruikersavatar
wnvl
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1490
Lid geworden op: 05 okt 2011, 16:30

Re: brulkikker

Bericht door wnvl » 07 jul 2013, 19:13

Brent schreef:Je hebt een grotere kans om een brulkikker tegen te komen in het park van Tervuren naar mijn idee. Jan schonk in eerste instantie geen aandacht aan de brulkikkers, maar kwam er wel één tegen. Piet lette op en kwam in Leuven een brulkikker tegen. De kans is groter dat Jan al een aantal brulkikkers voorbij heeft gelopen voordat eentje hem opviel dan dat dit voor Piet zo was.
Ja, daar valt iets voor te zeggen.

Ik heb zelf geen antwoord. Ik kwam de vraag tegen in een lofbetuiging naar aanleiding van het overlijden van een prof. die mij statistiek gaf.

http://kurtpeys.blogspot.be/2012/10/wat ... vatie.html

Kijk bij opmerkingen.

Brent
Vast lid
Vast lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2013, 20:35

Re: brulkikker

Bericht door Brent » 07 jul 2013, 21:19

Toevallig dat ik vandaag net een artikel las over geheugenloosheid, waar bij dit probleem dus ook sprake van is,

Plaats reactie