vraagstuk tweedegraadsvergelijking
vraagstuk tweedegraadsvergelijking
vraagstuk verwijderd
Laatst gewijzigd door sorry tom op 19 dec 2013, 05:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Wat is h op zeeniveau ...sorry tom schreef: h= -5t²+15t+30
Na hoeveel sec plonst de steen in zee?
Wanneer begint de tijd (dus t) te tellen ...Hoe hoog is de klif?
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
h = 0 op zeeniveau maar je kan toch niet zeggen 0= -5t²+15t+30
en de tijd begint als h op zijn maximum is denk ik
en de tijd begint als h op zijn maximum is denk ik
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Wat is je bezwaar?sorry tom schreef:h = 0 op zeeniveau maar je kan toch niet zeggen 0= -5t²+15t+30
En wat is de getalwaarde van t als de tijd begint te lopen?en de tijd begint als h op zijn maximum is denk ik
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
omdat h de hoogte van de klif is en niet het zeeniveau
t is o op het hoogste punt
mag ik dan veronderstellen dat de hoogte dan 30 is?
t is o op het hoogste punt
mag ik dan veronderstellen dat de hoogte dan 30 is?
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Ben je gewend een tekening te maken? Zo ja, wat zijn de maten die je intekent?sorry tom schreef:omdat h de hoogte van de klif is en niet het zeeniveau
Zo nee, maak een tekening ...
Ik denk dat je het (nu) begrijpt ...t is o op het hoogste punt
mag ik dan veronderstellen dat de hoogte dan 30 is?
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
hoe bereken je dan t?
is dat dan: 0= -5t²+15t+0?
is dat dan: 0= -5t²+15t+0?
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Hoe kom je hieraan? Hoe kan 30 opeens 0 zijn ...sorry tom schreef:0= -5t²+15t+0?
Heb je een tekening gemaakt ...
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
ja maar ik dacht dat 30 de hoogte bepaalde.
dus zeeniveau is : 0= -5t²+15t+30
dus zeeniveau is : 0= -5t²+15t+30
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Precies!sorry tom schreef:dus zeeniveau is : 0= -5t²+15t+30
Kan je nu deze verg oplossen?
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
oplossen wel maar bij de tweedegraadsvergelijkingen kan je twee oplossingen hebben tenzij de discriminant 0 is. maar dat is bij deze niet het geval.
1. -15+ vierkantswortel van 825 / -10
of
2. -15 - vierkantswortel van 825/ -10
1. -15+ vierkantswortel van 825 / -10
of
2. -15 - vierkantswortel van 825/ -10
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Welke opl kan je in dit probleem gebruiken, maw hoe lang duurt het voor de steen het zee-oppervlak raakt?
Hoe heb je dit opgelost? Met de abc-formule ...
Zo ja, is dat de enige manier die je geleerd hebt?
Staat deze opgave in je wiskundeboek? Staat er een tekening bij?
Het is belangrijk dat je al m'n vragen beantwoord, begrijp je dat?
Hoe heb je dit opgelost? Met de abc-formule ...
Zo ja, is dat de enige manier die je geleerd hebt?
Staat deze opgave in je wiskundeboek? Staat er een tekening bij?
Het is belangrijk dat je al m'n vragen beantwoord, begrijp je dat?
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
oplossing 2: is een positief getal
opgelost met de abc methode; geen andere geleerd
er staat geen tekening bij. opgave in een taak, niet in een boek
opgelost met de abc methode; geen andere geleerd
er staat geen tekening bij. opgave in een taak, niet in een boek
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
Je zal toch dat getal moeten bepalen ...sorry tom schreef:oplossing 2: is een positief getal
Re: vraagstuk tweedegraadsvergelijking
dan kom ik: 4.37228 uit (afgerond)