Is dit mogelijk?

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
Looptvast
Vast lid
Vast lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:47

Is dit mogelijk?

Bericht door Looptvast » 11 apr 2014, 11:19

Ik heb een vraag die niet gerelateerd is aan een opgave, maar wel gerelateerd aan wiskunde B bovenbouw. Mijn vraag is of dat het mogelijk is om VWO 4, 5 en 6 in twee maanden tijd volledig te beheersen via zelfstudie met alleen een beknopte herhaling van vwo 1,2 en 3? En zonder docent/bijles, want daar heb ik geen geld voor.

Ik heb wiskunde op het vmbo gehad, voor zover je dat wiskunde kunt noemen (de stelling van pythagoras was het hoogtepunt..). Vervolgens heb ik op 4 en 5 havo wiskunde B gehad, maar daar heb ik niets van meegekregen door persoonlijke omstandigheden (ben ook gezakt). Ik heb dus eigenlijk niets geleerd op de middelbare school. Maar nu heb ik besloten om te gaan studeren komend jaar, en om toegelaten te worden moet ik een wiskunde B toets maken op vwo niveau. Een tijd terug ben ik daarom begonnen met een beknopte herhaling van vwo 1,2 en 3, en dat vond ik vrij simpel. Maar nu dat ik bezig ben met het 4e hoofdstuk van Getal en Ruimte vwo 4, merk ik af en toe dat ik toch bepaalde basiskennis en herhaling mis. Soms komen inzichten niet zo snel, of gewoon niet. Nu kan ik hier gelukkig vragen stellen, en is op het internet ook het een en ander te vinden.. Maar ik ben bang dat de echt moeilijke stof nog moet beginnen en ik straks zal vastlopen, of dat het gewoon niet haalbaar is in zo'n kort tijdsbestek. Ik ben nu met goniometrie bezig, wat ik al vrij pittig vind, en later krijg ik hoofdstukken als 'Goniometrische formules', 'Vermoedens en bewijzen', 'Goniometrie en beweging', 'Bewijzen in de vlakke meetkunde', etc.. Als ik mijn IQ moet geloven, dan zou het een eitje voor me moeten zijn.. Maar intelligentie buiten beschouwing gelaten, is het realistisch om met zo weinig herhaling zoveel stof te beheersen in zo'n korte tijd?

Tips zijn overigens meer dan welkom..

:)

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Is dit mogelijk?

Bericht door SafeX » 11 apr 2014, 13:11

Twee maanden is wel heel kort ... , maar hoeveel tijd kan je besteden bv 2, 5 of 8 uur/dag ...

Looptvast
Vast lid
Vast lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:47

Re: Is dit mogelijk?

Bericht door Looptvast » 11 apr 2014, 14:02

Ik heb zeker wel gemiddeld 8 uur per dag om eraan te besteden.. Ik ben nu bijna klaar met het 4e hoofdstuk, en dan moet ik er nog 11 van de 15.

Plaats reactie