Update GR Casio fx-9860G

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ariegeller
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2014, 15:09
Locatie: Leeuwarden

Update GR Casio fx-9860G

Bericht door ariegeller » 29 okt 2014, 15:41

Hallo,

(Ik doe zelf een HBO opleiding, maar ik stel mijn vraag hier omdat ik hier al meerdere malen een vraag over een GR heb zien staan. Staat ie niet goed, zeg het ff!)

Ik heb een klein probleempje met mijn GR. Ik heb zelf op dit moment een Casio fx-9860G Klik voor afbeelding. Tijdens het vak Kansverdelingen en beschrijvende statistiek gebruiken we regelmatig de kansverdelingen op de GR. Alleen kan je bij verscheidende casios ook de kansverdelingen in het normale scherm gebruiken (Menu optie 1). Deze kan je dan vinden in de [CATALOG]. Helaas kan ik de kansverdelingen daar niet in terug vinden. (binomcdf, normalcdf etc.). Ik zou graag deze optie willen hebben, want dan kan ik ook grafieken en tabellen maken met de kansverdelingen, wat ik nodig heb op mijn tentamen(!).

Het schijnt dat dit er wel is als je de GR update naar OS 2.0. Alleen krijg ik deze update niet. Ik heb een uitleg gevonden en de update op deze site: klik. Als ik het programmaatje wil installeren, kapt deze bij mij af.

Ik heb geprobeerd om de update elders te zoeken, maar helaas zonder resultaat. Zelfs niet via de edu site van Casio zelf. Alleen updates voor de fx-9860GII en de fx-9860G SD.

Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb niet bepaald het vermogen om een nieuwe GR aan te schaffen.

Groet,

Arieke

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Update GR Casio fx-9860G

Bericht door SafeX » 30 okt 2014, 17:30


Gebruikersavatar
ariegeller
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2014, 15:09
Locatie: Leeuwarden

Re: Update GR Casio fx-9860G

Bericht door ariegeller » 31 okt 2014, 12:23

Dan word ik weer doorverwezen naar edu.casio. daar zijn alleen updates voor de SD, slim en de II. Ik heb geen van drieën. Tevens als ik daar mij probeer aan te melden met men rekenmachine, kan ik em niet registreren omdat ik geen idee heb welke de a en de b code is. Er is wel een beschrijving bij waar ik het vinden kan, maar die van mij ziet er weer anders uit.

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Update GR Casio fx-9860G

Bericht door SafeX » 31 okt 2014, 12:38

Stuur hen een email ...

Gebruikersavatar
ariegeller
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 okt 2014, 15:09
Locatie: Leeuwarden

Re: Update GR Casio fx-9860G

Bericht door ariegeller » 03 nov 2014, 15:56

Het email adres vinden van educatie casio is nog niet zo simpel. Heb inmiddels al de update weten te krijgen na wat gezoek op het internet. :)

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Update GR Casio fx-9860G

Bericht door SafeX » 03 nov 2014, 16:50

Geweldig!

Plaats reactie