hey mensen
ik heb morgen een heel erg groot proefwerk over 4 hoofdstukken waarvan ik er maar 2 snap(het hangt van dit proefwerk af of ik 4 havo haal).Toen ik zat te leren kwam ik verschillende vraagstukken tegen die ik niet snapte waardoor ik hoop dat jullie het wel kunnen oplossen.
hoofdstuk 1: logaritem
Dit hoofdstuk snap ik heel erg goed
Hoofdstuk 2 periodieke Functies
Dit hoofdstuk is een beetje lastig want er wordt in het boek alleen voorbeeld berekening gegeven met de rekenmachine terwijl wij in de proefwerk alles exact moeten berekenen
Vraagstukken erover:
Los op in het interval[0,2pie(vindt de teken hier niet)]
2cos 2x>1,5
Hoe los je dit op?
Verder
gegeven is dat cos 2derde pie = -0,5
los exaxt op in het interval[-pie,2pie]
cos0,5x=-0,5
Hoofdstuk 3 Machtsfuncties
Dit hoofdstuk snap ik
Hoofdstuk 4 differentieren
Dit hoofdstuk vindt ik erg moeilijk
kan iemand me informatie geven over buigpunten,maximun,minimum,optimaliseren
en waneer gebruikt met f''?
alvast bedankt
Milad
wiskunde b2(havo4) vraagstukken
Ten eerste:
Je bent hier echt wel heel erg laat mee. 1 dagje leren voor je overgang naar het volgende leerjaar? Je zou eigenlijk voor straf moeten blijven zitten...
Maar goed.
iets doen met 0,5x = iets doen met 2/3 * pi (zonder e)
Dus:
0,5x = 2/3 * pi
Wauw... Laat me nog wat zien mike... Is dit product echt zooo goed?
pi zonder 'e'.
als je nou eens in je geweldige GR de formule "y = 2 * cos 2x" invult en de formule "y = 1.5" dan zou je een heel eind moeten kunnen komen.
Ook wel eens ooit van cos^(-1) of arccos gehoord?
(ik denk op je GR "2nd cos" als je een TI hebt)
Dan hou je alleen nog een simpele vergelijking over.
Even een tekeningetje maken van je formule helpt om zeker te weten dat je alle plekken die groter zijn hebt gevonden.
Je bent hier echt wel heel erg laat mee. 1 dagje leren voor je overgang naar het volgende leerjaar? Je zou eigenlijk voor straf moeten blijven zitten...
Maar goed.
Hierbij heb je een vergelijking:gegeven is dat cos 2derde pie = -0,5
los exaxt op in het interval[-pie,2pie]
cos0,5x=-0,5
iets doen met 0,5x = iets doen met 2/3 * pi (zonder e)
Dus:
0,5x = 2/3 * pi
Wauw... Laat me nog wat zien mike... Is dit product echt zooo goed?
HET teken.Los op in het interval[0,2pie(vindt de teken hier niet)]
2cos 2x>1,5
pi zonder 'e'.
als je nou eens in je geweldige GR de formule "y = 2 * cos 2x" invult en de formule "y = 1.5" dan zou je een heel eind moeten kunnen komen.
Ook wel eens ooit van cos^(-1) of arccos gehoord?
(ik denk op je GR "2nd cos" als je een TI hebt)
Dan hou je alleen nog een simpele vergelijking over.
Even een tekeningetje maken van je formule helpt om zeker te weten dat je alle plekken die groter zijn hebt gevonden.
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?
Of wel..?
was al zaterdag begonnen maar kwam niet ver .Bedankt voor de hulp amar volgens mij doe jij met de laaste vraagstuk toch een plot tekenen?luijs schreef:Ten eerste:
Je bent hier echt wel heel erg laat mee. 1 dagje leren voor je overgang naar het volgende leerjaar? Je zou eigenlijk voor straf moeten blijven zitten...
Maar goed.
Hierbij heb je een vergelijking:gegeven is dat cos 2derde pie = -0,5
los exaxt op in het interval[-pie,2pie]
cos0,5x=-0,5
iets doen met 0,5x = iets doen met 2/3 * pi (zonder e)
Dus:
0,5x = 2/3 * pi
Wauw... Laat me nog wat zien mike... Is dit product echt zooo goed?
HET teken.Los op in het interval[0,2pie(vindt de teken hier niet)]
2cos 2x>1,5
pi zonder 'e'.
als je nou eens in je geweldige GR de formule "y = 2 * cos 2x" invult en de formule "y = 1.5" dan zou je een heel eind moeten kunnen komen.
Ook wel eens ooit van cos^(-1) of arccos gehoord?
(ik denk op je GR "2nd cos" als je een TI hebt)
Dan hou je alleen nog een simpele vergelijking over.
Even een tekeningetje maken van je formule helpt om zeker te weten dat je alle plekken die groter zijn hebt gevonden.
''als je nou eens in je geweldige GR de formule "y = 2 * cos 2x" invult en de formule "y = 1.5" dan zou je een heel eind moeten kunnen komen.''
ja ik ken cos^-1 maar wetenen jullie ook wat een buigpunt is?
In de analyse is een buigpunt van een kromme een punt op de kromme waar de kromming van teken verandert. De vorm van de kromme verandert van hol (concaaf) in bol (convex) of omgekeerd.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.
daar is de f'' voor, als je die gelijk stelt aan nul, zeg ik nu uit mijn hoofd, maar ik heb geen tijd om het te checken, anders volgt er nog een rectificatie, maar als je die dus gelijksteld aan nul dan vind je de x waarde(n) van de buigpunten, die weer inullen in de orginele f, en je vindt de y waarden ook nog eens.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.
heb de proefwerk gemaakt en het ging goed^^ nog bedankt voor allesHugo schreef:daar is de f'' voor, als je die gelijk stelt aan nul, zeg ik nu uit mijn hoofd, maar ik heb geen tijd om het te checken, anders volgt er nog een rectificatie, maar als je die dus gelijksteld aan nul dan vind je de x waarde(n) van de buigpunten, die weer inullen in de orginele f, en je vindt de y waarden ook nog eens.