TI 89 Titanium Knoppen/Toetsen

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
SlayrNeo
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2006, 11:48

TI 89 Titanium Knoppen/Toetsen

Bericht door SlayrNeo » 22 aug 2006, 11:54

Hoi,

Ik ben overgestapt van een Casio CFX-9850GB Plus naar een Ti89 Titanium. Nu zoek ik alleen bepaalde knoppen die op de Casio zitten, maar ik niet zie zitten op de TI89 Titanium. Zoals de knop voor de machtswortel(zoals 3demachts wortel van 8 dus 2 is), op de Casio is het een wortelteken met linkserboven een X. Op de TI zit alleen een gewoon wortelteken lijkt het. Ook zoek ik de knop voor de toevalsgetallen, op de Casio toets ik dan "Intg 6Ran#+1" in en geeft hij me een willekeurig getal tussen de 1 en de 6(voor een dobbelsteen). Ook dit zie ik niet op de TI. Als iemand een site weet waar alle tekens op staan(hoe ik ze kan krijgen) dan hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
luijs
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 347
Lid geworden op: 18 aug 2006, 09:45
Locatie: Tilburg

Bericht door luijs » 22 aug 2006, 13:13

Misschien even in de handleiding kijken:

http://education.ti.com/guidebooks/grap ... rt2_NL.pdf

En iig voor de andere wortels kun je altijd ook gewoon het machts-teken gebruiken he. 3emachtswortel van x = x^1/3

('kheb zelf (nog) geen GR, anders zou ik het je wel gewoon zeggen hoor...)
Ik ben het er niet mee eens!!
Of wel..?

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 22 aug 2006, 17:01

Bij mijn GR (TI 83+) zit de 3e graads wortel onder het math menu. Kijk daar maar eens ;).
Groeten, Marco

Plaats reactie