Meetkunde, teveel :shock:

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
Otto
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2007, 15:46
Locatie: Zaandam

Meetkunde, teveel :shock:

Bericht door Otto » 14 jan 2007, 15:56

Hallo allemaal,

Ik moet voor school een wiskunde PO (Praktische Opdracht) maken over Meetkunde. Het probleem is dat ik niet weet wat nou belangrijk is
(geweest) voor de meetkunde op het gebied van geschiedenis en natuurlijk de formules.

Ik heb al op Google.nl en Wikipedia gekeken maar er is voor mijn gevoel simpelweg te veel info. Dus als mensen hier een korte toelichting kunnen geven wat nou het meest belangrijk is, alvast bedankt.

Het moet iig wel toereikend zijn voor een werkstuk van rond de 20 à 25 pagina's en niet té gemakkelijk (VWO niveau en een veeleisende lerares :lol: ).

Alvast bedankt voor alle info!

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 14 jan 2007, 17:04

het leukste van meetkunde is zelf een stelling verzinnen en die bewijzen, bijvoorbeeld dat het punt van gergonnen hetzelfde is als,
wanneer de van een willekeurige driehoek aan iedere zijde gelijkzijdige driehoekplakt en daar de omgeschreven cirkels van neemt. die snijden elkaar dan in een punt, en de stelling is dan dat dat punt hetzelfde is als het punt van gergonne.

Dus de tip is, verzin zelf een stelling, of gebruik deze, en bewijs hem.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Plaats reactie