Toepassing van complexe getallen in de telecommunicatie

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
:Elke:
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007, 15:59

Toepassing van complexe getallen in de telecommunicatie

Bericht door :Elke: » 26 jan 2007, 16:36

Ik moet voor school een werk maken over de toepassing van complexe getallen in de telecommunicatie. De informatie die ik hierover al gevonden heb, is dat de piekamlitude en de fase van een golf uitgedrukt kunnen worden d.m.v. een complex getal, maar verder weet ik niet goed hoe dit berekend moet worden. In een boek over telecommunicatie stond dat een complex getal gebruikt kan worden als een enkelvoudig getal en dit verwart me een beetje want ik heb altijd geleerd dat een complex getal bestaat uit een reëel en een imaginair deel. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Ik moet ook een vraagstuk over de toepassing van complexe getallen in de telecommunicatie zien te vinden, oplossen en voorleggen aan de klas.

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 26 jan 2007, 17:34

:shock: :?
één wiskundedocent in nederland naait zijn leerlingen egt heel erg, volgens mij is dit best wel moeilijk onderwerp, kzat te googlen, maar er is niet veel bruikbaars voor te vinden. ik kan je alleen maar meegeven dat er veel gebruik gemaakt wordt van complexe getallen om lastige differentiaalvergelijkingen op te lossen, en dat dat bij de telecommunicatie ook zkr het geval is, als ik dat zo een beetje las bij de resultaten van google.

Succes, hopelijk kunnen de andere je beter helpen.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Plaats reactie