Algebraisch Integreren op de GR

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
Plaats reactie
frits297
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2007, 10:27

Algebraisch Integreren op de GR

Bericht door frits297 » 15 mei 2007, 10:30

Hallo iedereen,

Ik zocht een programmatje voor mijn GR (TI-83 +) waarmee ik algebraish mee kan integreren. Ik heb al een programmatje gevonden waarmee ik algebraish mee kan differentieren, dus eentje voor integreren moet er ook zijn toch? :lol:

Echt, Super Hartelijk bedankt! :wink:

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Algebraisch Integreren op de GR

Bericht door Sjoerd Job » 15 mei 2007, 11:23

frits297 schreef:Hallo iedereen,

Ik zocht een programmatje voor mijn GR (TI-83 +) waarmee ik algebraish mee kan integreren. Ik heb al een programmatje gevonden waarmee ik algebraish mee kan differentieren, dus eentje voor integreren moet er ook zijn toch? :lol:

Echt, Super Hartelijk bedankt! :wink:
Differentieren is vele malen makkelijker dan integreren. Sterker nog, niet elke mooie funtie heeft een mooie integraal. Integreren is te doen door een computer, maar het lijkt mij sterk dat een rekenmachine voldoende rekenkracht heeft.

Polynomen en andere makkelijke functies zou misschien nog wel lukken, maar ik betwijfel of een GR voldoende kracht heeft om om te gaan met samengestlde functies, of producten van functies.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Marco » 15 mei 2007, 17:19

Jouw GR kan dit niet, bij lange na niet. Algebrarisch uitrekenen kost heel veel processorkracht en jij hebt maar 8Mhz (ter vergelijking, een beetje computer heeft 3000Mhz). Sorry, maar je zult het toch echt zelf moeten doen. Je kunt natuurlijk wel paar standaard intergralen erin zetten, maar dat is dan gewoon tekst.

En dat progje die kan differentiëren, wat kan die allemaal? Ook bijvoorbeeld ?
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Bericht door Hugo » 15 mei 2007, 19:53

volgens mij zit het standaard in je GR, maar het is veel makkelijker en sneller om het gewoon zelf te doen
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Plaats reactie