Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Thomas
Gevorderde
Gevorderde
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 apr 2007, 02:02

Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door Thomas » 10 okt 2007, 14:38

Tussen die twee twijfel ik nog een beetje. Ik ga voorlopig nog voor de L&R, maar ik vind wiskunde gewoon echt heel leuk om te doen. Ik heb nu een jaartje rust waarin ik werk en er nog goed over na kan denken, maar ik zal binnenkort toch eens moeten beslissen.

Ook al lijkt wiskunde me superleuk, twijfel ik er een beetje aan gezien ik niet goed weet in wat voor soort banen je later terecht kan.

Zouden jullie mij kunnen overtuigen en wat meer informatie geven.

Alvast heel erg bedankt!

Thomas

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door Marco » 14 okt 2007, 12:41

Ik kan je echt aanraden om dit jaar heel veel open dagen af te sjouwen (verschillende scholen, verschillende studies) en te gaan proefstuderen bij verschillende dingen. Kies dan gewoon wat je het leukste vindt! :)
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door Hugo » 14 okt 2007, 13:26

goeie tip van marco, zal ik als aanvulling nog zeggen dat meeloopdagen heel goed zijn, maar dan niet de officiele georganiseerd door de uni, beter is om zelf eentje te regelen met iemand die die opleiding doet en je toevallig kent.
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door Marco » 14 okt 2007, 14:35

Hugo schreef:goeie tip van marco, zal ik als aanvulling nog zeggen dat meeloopdagen heel goed zijn, maar dan niet de officiele georganiseerd door de uni, beter is om zelf eentje te regelen met iemand die die opleiding doet en je toevallig kent.
Meeloopdag = proefstudeer dag.

Een persoonlijke proefstudeer dag is meestal ook wel gewoon officieel via de opleiding te regelen. Een telefoontje naar de faculteit is meestal genoeg! :)
Groeten, Marco

M.Versteegh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2010, 13:51

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door M.Versteegh » 24 mar 2010, 14:04

Hallo, Allemaal

Ik begin zometeen Luchtvaart technologie opleiding in september. Alleen vrees ik dat rekenen niet mij sterkste kant is.Ik wil zo goedt mogelijk mij rekenen bij spijkeren deze zomer voor dat ik de opleiding begin. Kunnen jullie me helpen met de topics dat ik kan oefenen ?

Wat zijn de reken onderdelen dat ik onder de knie moet hebben voor luchtvaarttechnologie ?

Ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen


Bedankt alvast,

M.Versteegh

brxpower
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 nov 2009, 21:30

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door brxpower » 24 mar 2010, 22:35

http://www.khbo.be/luchtvaart

download dat pdf bestand eens.

Overigens vermoed ik dat er weinig rekenen aan te pas zal komen! zal meer toegepaste wiskunde zijn ;)

M.Versteegh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2010, 13:51

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door M.Versteegh » 25 mar 2010, 11:32

Bedankt voor je pdf.

Hallo Allemaal

Ik zou graag willen weten waar ik Calculas kan oefenen en leren ben namelijke een hoop vergeten wanneer het om wiskunde gaat. Ik sta niet al te best voor met Wiskunde.

Bedankt

Groetjes

M.versteegh

idefix
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 feb 2010, 18:27

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door idefix » 25 mar 2010, 11:45

Hallo,

ik ben begonnen in Basisboek Wiskunde van Jan van de Craats en Rob Bosch.
Het boek gaat over o.a. algebra, meetkunde, functies. Het laatste deel gaat over Calculus.
Dit is ook het grootste deel.

Het boek is als volgt opgevat: op de rechterbladzijde staat theorie en op de linkerbladzijde staan opgaven. De auteurs zeggen dat je leerstof beheerst als je deze opgaven kunt maken.

Ik ben nog niet bij calculus beland, maar tot dusver ben ik er zeer tevreden over. Ik doe het op mijn eentje en als ik eens vastloop, dan vind ik het antwoord wel met de hulp van dit forum.

Hier is de webpagina van het boek.. Je kan hier ook gratis de eerste 13 hoofdstukken en 16, 17 en 20 downloaden. Zo kun je het eens uitproberen.

Ik moet zeggen dat ik er zelf heel tevreden over ben en ik ben verre van een wiskundeknobbel!

M.Versteegh
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2010, 13:51

Re: Wiskunde of Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

Bericht door M.Versteegh » 08 apr 2010, 21:12

Bedankt voor die basisboek Wiskunde het is een goedt boek !

Ik heb zelf ook wat gevonden dat past bij mij. Het is Engelse Rekenen voor Engineering of in het Nederlandse Rekenen voor Techniek. Ik ga denk deze topics studeren voor een tijdje. Wie wil kan een kijkje nemen.

http://www.mathcentre.ac.uk/students.ph ... g/algebra/

Plaats reactie