Wiskunde studie

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Huibert
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2008, 18:56

Wiskunde studie

Bericht door Huibert » 17 mei 2008, 18:06

Hallo allemaal,

Op het moment zit ik nog op het VWO, maar erna wil ik wiskunde gaan studeren. Ik wil graag theoretische wiskunde gaan studeren, dus niet die wiskunde die gericht is op de toepassingen. Maar nu zou ik graag weten wat jullie de beste universiteit op wiskundegebied vinden. Of maakt het niet veel uit?

Groeten,

Huibert

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wiskunde studie

Bericht door Marco » 23 mei 2008, 18:39

Hoi Huibert,

Op zich maakt het niet zo veel uit aan welke universiteit je wiskunde gaat studeren. Elke wiskunde studie is theoretisch gericht. Het enige verschil zit hem in de masters. Toegepaste wiskunde of iets dergelijks is natuurlijk wat minder theoretisch :P

Als je dan ook weer voor pure wiskunde wilt gaan kun je gewoon voor de Master Wiskunde gaan :)
Groeten, Marco

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Re: Wiskunde studie

Bericht door Hugo » 23 mei 2008, 22:44

quote verwijderd
sorry marco, niet waar!

je hebt, fundamentele wiskunde, en technische wiskunde. Het eerste is wat jij beschrijf huibert, het tweede wordt alleen aan technische universiteiten gegeven.

om huibert te antwoorden. Utrecht en Leiden staan het best aangeschreven in nederland als het om fundamentele wiskunde gaat. Delft als het om technische wiskunde gaat. Verder raad ik je aan, gewoon even een paar meeloop dagen te volgen, dat verbreed je beeld van de studies wel

(ik studeer in utrecht, dus als je vragen hebt, stel ze gerust)
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wiskunde studie

Bericht door Marco » 24 mei 2008, 15:52

Hmm, ik bedoel ook de gewone wiskunde studies aan universiteiten als Groningen en Utrecht. Uiteraard zijn de TU's veel praktischer dan gewone universiteiten.

p.s. @Hugo: zei jij laatst niet iets over het quoten van berichten? ;)
Groeten, Marco

Huibert
Vast lid
Vast lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2008, 18:56

Re: Wiskunde studie

Bericht door Huibert » 03 jun 2008, 19:06

ok, ik heb nog tijd genoeg om me te orienteren. Dus ik zal volgend jaar maar een paar meeloop dagen op universiteiten gaan doen.
Hebben ze in Utrecht trouwens wel getaltheorie, daar vind ik namelijk erg leuk. Als er getaltheorie wordt gegeven, geeft Frits Beukers dat zeker?

Gebruikersavatar
Hugo
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 926
Lid geworden op: 26 nov 2006, 00:41

Re: Wiskunde studie

Bericht door Hugo » 03 jun 2008, 21:50

ze hebben het zeker, en frits geeft het ook, maar frits is tegenwoordig ook bestuurlijk wat actiever, dus of dat zo blijft weet ik niet
I thought i was dead for a while, then I decided I was a lemon for a couple of weeks and I amused myself that time jumping in and out a gin tonic.

Plaats reactie