Nieuwe stap

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Raymond
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2008, 21:13

Nieuwe stap

Bericht door Raymond » 05 jun 2008, 21:31

Beste forumbezoekers,

De kogel is voor mij door de kerk: Ik wil wiskunde gaan studeren. Nu alleen de vraag: Hoe?

Ik werk nu als financieel adviseur, en mijn enige behaalde diploma is helaas mavo, naast cursussen als woonfinanciering en erkend hypotheekadviseur. Wat ik wil doen is mijn wiskunde naar vwo niveau optrekken(ik heb er wel aanleg voor, wiskunde op mavo-niveau heb ik behaald met een jaar niet de wiskundelessen bezoeken). Maar uiteraard heb ik geen echte verdere achtergrond.

Daarnaast heb ik 1 beperking, ik moet namelijk brood op de plank brengen. Hiervoor kan ik in mijn huidige vakgebied 2 dagen gaan werken. Ik zou dus 3 dagen in de week overdag beschikbaar zijn. In de avonden kan ik alleen thuis studeren gezien mijn vrouw in 4 avonden in de week werkt. Mijn leeftijd is denk ik ook wel van belang, ik ben 32.

Hebben jullie adviezen voor mij over opleidingsmogelijkheden en -trajecten die ik kan bewandelen?

Ik hoor het graag!

Groet,
Raymond

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe stap

Bericht door Marco » 12 jun 2008, 18:16

Beste Raymond,

Ik denk dat het goed is om eens bij een ROC of iets dergelijks bij jou in de buurt te vragen. Vaak kun je daar avondopleidingen doen. Anders zou je het ook bij een middelbare school kunnen vragen, die hebben vaak ook wel de juiste contact.

Misschien is het ook een idee om gewoon op HBO niveau wiskunde te gaan studeren? Met de juiste werkervaring kun je meestal zo een Flex traject instromen.

Heel veel succes met zoeken!

Groeten,
Marco
Groeten, Marco

Raymond
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2008, 21:13

Re: Nieuwe stap

Bericht door Raymond » 13 jun 2008, 11:53

Bedankt voor jouw reactie Marco! Ik ben begonnen met wiskunde op vwo niveau. Als ik daar een certificaat voor behaal kan ik deeltijd wiskunde gaan studeren. Dus ben er al uit.

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe stap

Bericht door Marco » 13 jun 2008, 18:23

Ok, super gaaf! Echt leuk om dit soort dingen te horen, mensen die echt nog voor wiskunde gaan zijn helaas erg zeldzaam!
Groeten, Marco

Plaats reactie