Wiskunde boeken (lineaire algebra)

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Jeweetog
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2008, 12:44

Wiskunde boeken (lineaire algebra)

Bericht door Jeweetog » 10 aug 2008, 18:34

Hoi,

Vroeg me af of iemand mij een aantal boeken kon aanraden over lineaire algebra.

Een boek dat met name gericht is op vectoren, matrices, homogene coordinaten, projectie, enz enz. Het moet van beginners/gevorderden niveau zijn.

Zelf heb ik deze gevonden:

Vectoren en matrices / druk 1 van Jan van de Craats

Graag je mening over dit boek en eventueel een ander goed boek.

Alvast bedankt!

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Wiskunde boeken (lineaire algebra)

Bericht door SafeX » 13 aug 2008, 10:56

Goed boek!

Gebruikersavatar
KarenVO
Vast lid
Vast lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jan 2007, 18:03
Locatie: Schepdaal-(België)
Contacteer:

Re: Wiskunde boeken (lineaire algebra)

Bericht door KarenVO » 26 sep 2008, 18:06

Voor moesten er nog mensen op zoek zijn naar boeken over lineaire algebra, volgende vond ik in de bibliografie van mijn cursus meetkunde en lineaire alebra. Ik heb ze zelf nog niet geraadpleegd, maar als onze prof dat doet, dan zullen het wel goede boeken zijn :wink:
- H.Anton: "Elementary linear algebra"; New York, Wiley (2000) 8th edition
- S.K. Berberian: "Linear algebra"; Oxford, University Press, (1992).
- W.C. Bauldry, B.Evans, J.Johnson: "Linear algebra with Maple"; New York, Wiley (1995)
- T.S. Blyth, E.F. Robertson: "Basic linear algebra; London, Springer, (2002), 2nd edition
- T.S. Blyth, E.F. Robertson: "Further linear algebra"; London, Springer, (2002)
- S.H. Friedberg, A.J. Insel, L.E. Spence: "Linear algebra"; Prentice Hall, (2003), 4th Edition
- W.T. van Horssen, A.H.P. van der Burgh: "Inleiding Matrixrekening en Lineaire Optimalisering"; Utrecht, Epsilon Uitgaven, (1991)
- D.C. Lay: "Linear Algebra and its apllications"; Reading, Mass., Addison-Wesley, (2003)
- S. Roman: "Advanced linear algebra"; New York, Springer, (1992).

De meeste boeken zijn wel in het engels. Hou er dan wel rekening mee dat anderen soms symbolen iets anders gebruiken...
sang qui coule en moi.... c'est du chocolat chaud

threedroogs
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:06

Re: Wiskunde boeken (lineaire algebra)

Bericht door threedroogs » 27 jan 2009, 22:55

Dat boek van van de Craats heb ik ook! ik vind De auteur zeer chill maar dit boek! blah! ik vind het een kut boek en de theorie wordt soms niet of slecht uitgelegd.(Studeer wiskunde)

Plaats reactie