Wiskunde ICT MBO 4

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
LTJPNOD
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009, 12:08

Wiskunde ICT MBO 4

Bericht door LTJPNOD » 03 mei 2009, 12:32

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen mijn naam is Jean-Paul en ik ben 19 jaar.
Op dit moment volg ik de opleiding ICT niveau 4 aan een ROC in Harderwijk.
Ik heb mij op dit forum aangemeld, omdat ik graag weer in de Wiskunde wil gaan duiken en hierover graag advies zou willen hebben.

Nu zit ik met het volgende ik heb de laatste 3 jaar op deze opleiding geen Wiskunde gehad, dit komt mede door de opbouw van onze opleiding. (Projectmatig werken, plannen, documenteren, servicedesk, netwerken.) oftewel ik ben er echt helemaal uit!
Voor deze opleiding heb ik mijn VMBO-KB afgerond. Hierin heb ik gelukkig wel Wiskunde gehad, maar ook dit heb ik met moeite gehaald. Ik heb toen ook naschoolse bij-les gevolgd van mijn Wiskunde docent Dhr. Regnery.
Ik zoek dus een boek voor herhaling van VMBO-KB Wiskunde niveau en daarnaast ben ik opzoek naar Wiskunde voor MBO 4 niveau richting ICT/Elektronica.

Dit wil ik gaan realiseren in mijn vrije uurtjes. ( In de ochtend iets vroeger opstaan en dan elke dag een stukje).

Zelf heb ik het volgende gevonden:
http://www.boox.nl/nl/boek-mbo-wiskunde-9789039525258

Zou dit een goed boek zijn om mee te beginnen?
En wat is het niveau wat je van een VMBO-KB voor wat betreft Wiskunde mag verwachten?


Ik zou het heel erg op prijs stellen, zodat ik straks in mijn vervolgopleiding niet met een mond vol tanden sta. En ik ieder geval al heb geproefd van de stof, zodat ik het dan misschien een stuk beter begrijp

Alvast bedankt!

JP

Gebruikersavatar
Marco
Beheerder
Beheerder
Berichten: 831
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:50
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wiskunde ICT MBO 4

Bericht door Marco » 09 mei 2009, 17:39

Beste JP,

Allereerst welkom op het forum!

Ik snap aan je post nog niet helemaal wel niveau je nou (denkt) te zitten en wat je nou precies wilt bereiken. Wil je hierna HBO gaan doen of iets dergelijks?

Wiskunde is erg divers dus als je een doel hebt om naar toe te werken kunnen we je ook beter helpen! :)
Groeten, Marco

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Wiskunde ICT MBO 4

Bericht door arno » 10 mei 2009, 11:41

Het boek dat jij noemt richt zich vooral op economie, dus voor de MBO-richting ICT/Elektronica lijkt me dat niet erg geschikt. Je kunt wat dat betreft beter het Basisboek Wiskunde van Jan v/d Craats aanschaffen. Dit behandelt de wiskundestof van vmbo- tot vwo-niveau, en biedt dus een betere wiskundige basis. Het is verder ook raadzaam om na te vragen welke wiskundekennis voor de MBO-richting ICT/Elektronica precies vereist is, zodat je aan de hand van het Basisboek Wiskunde die hoofdstukken en hoofdstukonderdelen kunt selecteren die je nodig hebt.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

LTJPNOD
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009, 12:08

Re: Wiskunde ICT MBO 4

Bericht door LTJPNOD » 27 mei 2009, 11:52

Klopt ik heb geen goed beeld van mijn huidige niveau Wiskunde.
Ik wil hierna in principe geen HBO gaan doen.
Mijn ambitie is namelijk om bij de Koninklijke Marine als Operationele Dienst Verbindingen aan de slag te gaan. Volgens de website van de Koninklijke Marine:

"Voor de functie van Onderofficier Operationele Dienst Verbindingen heb je nodig:"
• HAVO met Wiskunde & Engels of
• MBO Web 3 of 4 Wiskunde & Engels

Ik heb geprobeerd om hier op Landstede Wiskunde bij-les aan te vragen, maar alle bij- lessen Beginnen pas weer na de zomervakantie. VAVO opleiding voor alleen Wiskunde ook pas na de zomervakantie
Daarnaast heb ik ook contact gehad met HU en de HVA alleen deze zijn inmiddels ook bezig of het is overdag als ik zelf naar de opleiding ICT toe moet. Dat is dus geen optie.
Ik denk dat ik het basisboek Wiskunde dan maar ga bestellen. Nu moet ik nog iemand vinden die mij wil onderwijzen.

Plaats reactie