Wiskunde B.

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Hunterlife
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2009, 12:45

Wiskunde B.

Bericht door Hunterlife » 20 aug 2009, 10:33

Hallo,

Ik ga een opleiding ICT Niveau 4 volgen, ik ga dit na een jaar stoppen, zodat ik me kan inschrijven bij de vavo. Ik wil namelijk mijn vwo diploma behalen, om daarna geneeskunde te kunnen studeren. Ik heb dit jaar mijn VMBO KBL diploma behaald.

Ik heb het boekenpakket ontvangen voor de opleiding ICT, en heb daarin het boek 'Basis wiskunde' van Kees van den hoek gevonden. Omdat ik later een vwo diploma wil, en wiskunde een heel belangrijk onderdeel daarvan is, moet ik mijn niveau naar een hoger niveau brengen. Hoe ga ik dit aanpakken? Om te beginnen ga ik elke dag 10 bladzijden uit het wiskunde boek maken, en wanneer ik klaar ben met het boekje, dan ga ik nog een boek wiskunde aanschaffen. Mijn vraag is, welke boek(en) zal ik hierna gaan aanschaffen om mijn wiskunde niveau naar een hoger niveau te brengen?

Ik dacht aan wiskunde voor het mbo, van kees van den hoek. Mijn uiteindelijke doel is, om het niveau van wiskunde B te beheersen. Ik heb daar jullie hulp voor nodig.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil mijn VMBO wiskunde niveau naar VWO wiskunde B niveau brengen.

Alvast bedankt.

Hunterlife.

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Wiskunde B.

Bericht door arno » 20 aug 2009, 12:03

Als je je wiskundekennis op Wiskunde B-niveau wilt brengen kan ik je in dat verband het Basisboek Wiskunde van Jan v/d Craats aanbevelen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Hunterlife
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2009, 12:45

Re: Wiskunde B.

Bericht door Hunterlife » 20 aug 2009, 12:27

Hmmmm, ik heb net op het internet naar de inhoud gezocht, en de onderwerpen zijn interessant! Ik ga die boek zeker overwegen aan te schaffen, nadat ik die van Kees van den hoek heb afgemaakt. Verder nog suggesties?

AnneB

Re: Wiskunde B.

Bericht door AnneB » 24 sep 2009, 19:07

Boekjes van H. Pfaltzgraff vind ik, naast het basisboek Craats, erg handig. Begint eenvoudig, en werkt snel naarboven. Ze heten spijkerboekjes, en het zijn er 6 of 7, je begint bijna helemaal onderaan (staartdelingen, enz) en eindigt met wiskunde B1(2).
Zie: http://www.google.nl/search?hl=nl&sourc ... =&aq=f&oq=

Succes ermee!

Plaats reactie